تازه خبر

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۹۲

ممنوعیت فروش کالایی که تبلیغات فراوان دارد

ایسنا رییس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از قطعیت حکم جریمه 9میلیارد ریالی شرکت آبلیموی دستچین خبر داد و گفت که عرضه محصولات این شرکت ممنوع است. این در حالی است که تبلیغات این محصول از رسانه ملی پخش می‌شود. مرتضی خدایی گفت: پیش از این در آبان سال گذشته مقرر شد همه محصولات شرکت دستچین از جمله دادلی، گلدست و نوش‌آگین از سطح عرضه جمع‌آوری شود و به تبع آن سازمان استاندارد هم اعلام کرد این کالا نشان استاندارد ندارد و باید جمع‌آوری شود. وی گفت: اکنون که رای این شرکت قطعی شد فروش‌وعرضه این کالا ممنوع است و سازمان تعزیرات حکومتی با عرضه‌کنندگان این کالا برخورد جدی می‌کند. خدایی افزود: سال گذشته که با این شرکت برخورد کردیم محصولاتی با نشان استاندارد توزیع می‌کرد که این نشان واقعی نبود و پس از آزمایش اقلام توزیعی نیز مشخص شد که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد و موادی شیمیایی است. رییس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص کارخانه‌ها و نشان‌های دیگر آبلیمو و آبمیوه نیز گفت: پرونده‌های زیادی از این شرکت‌ها هم‌اکنون در تعزیرات در حال بررسی است که برای بخشی از این شرکت‌ها هنوز رایی صادر نشده و آزمایش‌های صورت گرفته حاکی از این است که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد.


طلب 3هزار میلیاردی وزارت بهداشت از بیمه‌ها

تسنیم قائم‌مقام وزارت بهداشت از طلب 3هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه از بیمه‌ها خبر داد و عقب ماندن پرداخت بیمه‌ها را ناشی از مشکلات مدیریتی سازمان‌های بیمه‌گر دانست. ایرج حریرچی معاون کل و قائم‌مقام وزیر بهداشت در خصوص تعامل با بیمه‌ها اظهار داشت: در سال 92 سازمان‌های بیمه‌گر همکاری خوبی در جهت جبران عقب‌افتادگی‌های حوزه سلامت و عملکرد بیمه‌یی داشتند، ضمن اینکه در شهریور همین سال سازمان‌های بیمه‌گر با یک عقب‌افتادگی بسیار جدی مواجه بودند و این مساله نیز ناشی از مشکلات عملکردی و مدیریتی آن زمان بود.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 93 بیمه‌ها همت کردند و قسمتی از این عقب‌افتادگی‌ها را جبران کردند، اما در انتهای سال 93 از مجموع 8هزار و 373میلیارد تومان سندی که وزارت بهداشت تحویل بیمه‌ها داد، فقط توانستیم 5هزار و 23میلیارد را دریافت کنیم که این رقم معادل 60درصد طلب ما از بیمه‌ها بوده است و همچنان رقمی معادل 40درصد را طلبکاریم.

حریرچی یادآور شد: از مجموع 60درصد طلب وصول شده در میان سازمان‌های بیمه‌ای، سازمان بیمه تامین اجتماعی 62درصد اسناد دریافتی را تسویه کرده است و به همین ترتیب بیمه ایرانیان 60درصد، کمیته امداد 54درصد و نیروهای مسلح نیز 48 درصد از اسناد دریافتی را تسویه کردند.


مشارکت ایران و ایتالیا در احدث کارخانه خرما در الجزایر

ایرنا ایران، الجزایر و ایتالیا در قالب یک مشارکت سه‌جانبه اقدام به همکاری در زمینه صنایع تبدیلی خرما می‌کنند. در راستای تلاش برای حضور جمهوری اسلامی ایران در بازارهای جهانی قراردادی با حضور رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و عماره‌بن‌یونس وزیر بازرگانی این کشور به امضا رسید براساس این قرارداد کارخانه صنایع تبدیلی خرما با مشارکت ایتالیا در الجزایر احداث می‌شود و کشورمان در این پروژه حضور فنی و تکنولوژیکی خواهد داشت. این همکاری علاوه بر صنایع تبدیلی خرما، زمینه‌هایی همچون تولید شکر از خرما و تولید روغن هسته خرما را نیز دربر خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر