درآمد اختصاصی وزارت بهداشت 5/4برابر شده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۹۳

فارس

وزیر اسبق بهداشت بر اجرای نظام ارجاع تاکید کرد و گفت: مساله مدیریت سلامت، دغدغه‌ اعتباراتی بود که تزریق می‌شد. اعتبارات در دولت جدید در مقایسه با سال ۹۰ حدود ۵برابر و درآمد اختصاصی وزارت بهداشت 4.5برابر شده است.

مرضیه وحیددستجردی، در رابطه با طرح تحول نظام سلامت گفت: همواره بودجه‌های سلامت در کشور پایین بوده و این از دغدغه‌ مهم افرادی بوده که دردمند بودند یا مدیریت بخش سلامت را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: معمولا مساله مدیران حوزه سلامت دغدغه‌های اعتباراتی بوده که تزریق می‌شد. این تزریق اعتبارات را امسال اگر بخواهیم نسبت به سال 90 مقایسه کنیم، می‌بینیم که حدود 5برابر شده و درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت نیز افزوده شده که ناشی از پرداخت‌های بیمه‌یی است که رشد 4.5برابری داشته است.

وزیر اسبق بهداشت گفت: این افزایش اعتبارات ناشی از این است که دیدگاه مثبتی در دولت نسبت به حمایت از سلامت ایجاد شده و در این زمینه باید از شخص رییس‌جمهور‌، هیات دولت و وزیر بهداشت تشکر کرد.

رییس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه قضاییه تصریح کرد: در دولت جدید اعتبارات لازم برای سلامت در نظر گرفته شد چرا که درمان یکی از بخش‌هایی بود که نیاز به اعتبارات داشت. همین وزن‌دهی در دولت فعلی به سلامت یکی از پیشرفت‌های مهم در این مسیر است.

وی گفت: اگر برنامه‌ریزی صحیحی در این مسیر اتخاذ شود به ویژه اجرای سیستم نظام ارجاع رعایت شود، تا هزینه‌کردها با سند، مدرک، اطلاع‌رسانی و پروتکل مخصوص صورت گیرد، خوب است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر