تازه خبر

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۶۷

دلالان گوشت برزیلی

مخالف واردات گوشت هندی

ایلنا مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی از عدم موافقت مسوولان با درخواست واردات 20هزار تن گوشت بوفالو خبر داد. وی با بیان اینکه دلال‌ها و واسطه‌ها از واردات این نوع گوشت جلوگیری می‌کنند، گفت: به دلیل اینکه واردات گوشت برزیلی سود بیشتری برای دلال‌ها دارد از واردات گوشت بوفالو هندی ممانعت می‌کنند.

سیدمحمد موسوی گفت: در سال 92حدود 20هزار تن گوشت بوفالو وارد کشور شد و در سال گذشته واردات گوشت بوفالو نداشتیم اما برای سال جاری درخواست واردات 15 تا 20هزار تن گوشت بوفالو را داده‌ایم که هنوز با آن موافقت نشده است.

موسوی با اشاره به قیمت گوشت بوفالو و گوشت برزیلی در بازار تصریح کرد: قیمت گوشت بوفالوی هندی با ارز آزاد هر کیلو 13هزار تومان و با ارز مبادله‌یی هر کیلو 11هزار تومان است اما بهای گوشت برزیلی در بازار با ارز مبادله‌یی 18هزار تومان است که واسطه‌ها آن را 25هزار تومان در بازار می‌فروشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گوشت بوفالو (گاومیش هندی) مرغوبیت گوشت برزیلی را دارد یا خیر؟ افزود: آنچه در خصوص آلودگی وعدم بهداشت این نوع گوشت مطرح می‌شود را رد می‌کنم زیرا این موارد بهانه‌یی است برای واردات گوشت برزیلی!

موسوی گفت: هم‌اکنون صنایع تبدیلی و صنایع غذایی در کشور مغفول مانده‌اند و ورود واسطه‌ها و شبه دولتی‌ها به بدنه وزارت جهاد کشاورزی اوضاع را بدتر از گذشته کرده است.


نارضایتی نظام پزشکی از تعدیل تعرفه‌ها توسط دولت

مهر عضو شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان گفت: متاسفانه دولت و بیمه‌ها خود را از موضوع تعیین تعرفه‌های واقعی خدمات درمانی کنار کشیده‌اند. متاسفانه تعرفه‌های کارشناسی شده توسط سازمان نظام پزشکی پس از تعدیل در شورای‌عالی بیمه، به هیات دولت فرستاده شد.

دکترفرزاد فرقان با گلایه از کاهش تعرفه‌ها به علت مصالح حاکمیتی توسط هیات دولت گفت: عدد نهایی به دست آمده توسط هیات دولت کمتر از قیمتی است که توسط نظام پزشکی و شورای‌عالی بیمه اعلام شد و متاسفانه با تعیین تعرفه‌های فرمایشی توسط دولت در ادامه مدل‌های پیشین، بار مالی آن باز هم بر دوش پزشکان افتاد.

فرقان با اشاره به ضرورت نظارت قوی‌تر بر تعرفه‌ها افزود: اگر تعرفه‌ها واقعی شود، قطعا نظارت هم دقیق‌تر خواهد بود اما با این حال باید مصوبه هیات دولت تمکین شود و پزشکان ملزم به رعایت تعرفه‌های تصویب شده از سوی هیات دولت هستند.


تنها ۱۰درصد خرمای ایران صادر می‌شود

فارس دبیر انجمن خرمای کشور با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید می‌شود، گفت: از این مقدار ۵۰۰هزار تن مصرف داخلی، حدود ۱۰۰هزار تن صادر و بقیه خوراک دام شده یا از بین می‌رود.

علی‌اصغر موسوی گفت: سالانه حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید و حدود 500 هزار تن به مصرف داخل می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود 500هزار تن خرمای مازاد در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: به دلیل عدم بازاریابی جهانی برای صادرات خرما، از این مقدار فقط حدود 80 تا 100هزار تن صادر و بقیه یا خوراک دام شده یا از بین می‌رود.

موسوی با اشاره به اینکه حدود نیمی از خرمای کشور در ماه مبارک‌رمضان به مصرف می‌رسد، گفت: امسال فصل برداشت خرما، بعد از ماه‌رمضان است و به همین علت بخش عمده‌یی از خرمای برداشتی در سال زراعی جاری روی دست باغداران خواهد ماند.

دبیر انجمن خرمای کشور افزود: سود حاصل از تولید خرما نصیب واسطه‌ها و دلال‌ها می‌شود و با وجود زحمات فراوان، تولید‌کنندگان و باغداران خرما سود کمی عایدشان می‌شود.

وی ادامه داد: دلال‌‌ها و واسطه‌ها نقش تعیین‌کننده‌یی در تعیین قیمت خرما دارند و خرمای مورد نیاز در ماه مبارک رمضان توسط این افراد خریداری و به تهران منتقل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر