40درصد از تولیدات گوشت عشایر صادر می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۹۵

ایانا

قائم‌مقام سازمان امور عشایر گفت: با تصمیم‌های گرفته‌شده، قرار است 40درصد از تولیدات گوشت عشایری برای صادرات در نظر گرفته شود که در این راستا اقدامات لازم در حال انجام است. جامعه عشایری در سال گذشته 184هزار تن گوشت قرمز تولید کرد و امسال نیز با راه‌اندازی زنجیره تولید، پیش‌بینی می‌شود که حدود 9هزار تن به تولیدات افزوده شود.

میرولی‌صفرزاده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است 40درصد صادرات گوشت قرمز از تولیدات عشایر انجام شود که در این راستا برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تولیدی روی دست این قشر زحمت‌کش باقی نماند.

وی درباره ظرفیت‌های صادراتی بخش عشایری خاطرنشان کرد: در سال گذشته بخشی از گوشت تولیدشده عشایر صادر شد و امسال نیز در برنامه داریم که میزان آن را افزایش دهیم.

صفرزاده ادامه داد: عشایر درحال حاضر در ییلاق قرار دارند و وضعیت مناسبی از لحاظ علوفه داریم و در استان‌هایی که با کمبود آب روبه‌رو هستیم، آبرسانی سیار انجام می‌شود.

وی درباره خسارت‌هایی که به عشایر در ییلاق وارد می‌شود، تصریح کرد: توصیه‌های لازم به این قشر شده است تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید و علاوه بر آن، عشایر بر اساس تجربه‌یی که دارند، نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر یادآور شد: عشایر تهرانی تا 12 روز آینده به ییلاق وارد می‌شوند و در حال حاضر در مناطق میان‌بند قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر