ایران در مرحله منحصر‌به‌فرد تحول نظام سلامت قرار دارد

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۲۱

ایرنا

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران در مرحله‌یی منحصر‌به‌فرد از تحول نظام سلامت قرار دارد.

علا الوان در حاشیه دیدار با سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، گفت: در زمان حاضر تمام سیستم‌های بهداشتی و درمانی ایران در حال بازبینی است که در راستای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت گفت‌وگوهای فاینانس مالی را با ایران شروع کردیم و در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ها و طرح‌های بسیار گسترده‌یی را در رابطه با ایجاد طرح تحول سلامت دارد که امیدواریم در پیشبرد این برنامه‌ها موفق باشد. الوان در بخش دیگری از سخنانش افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل موفقیت‌هایی که به‌ویژه در دو سال اخیر در حوزه سلامت کسب کرده، نقش مهمی در مذاکرات سازمان بهداشت جهانی دارد. مدیرکل امرو، پوشش بیمه همگانی را یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این اقدام ایران در رابطه با بیمه می‌تواند الگوی موفقی برای سایر کشورهای ازجمله کشورهای منطقه باشد. وی افزود: ایران درخصوص پوشش بیمه نه‌تنها تلاش می‌کند تا خدمات مناسب به مردم ارایه دهد که ارتقا خدمات بیمه‌های را نیز مد نظر دارد. وی گفت: هیچ سند و شواهدی مبنی بر افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ایران از نخستین کشورهای منطقه به‌شمار می‌آید که سیاست‌های پیشگیرانه را در رابطه با کاهش این بیماری‌ها داشته است. مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر ازجمله دیابت هزینه‌های زیادی را بر دوش جامعه تحمیل می‌کند، اظهارداشت: با پوشش همگانی بیمه در ایران به‌ویژه پوشش این بیمه برای مردم فقیر می‌توان عواقب وخیم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را کاهش داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر