انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی از سیاست ممنوعیت کشت در خوزستان

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۲۰

ایسنا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ممنوعیت کشت، سیاست غلط و غیررسمی است که متاسفانه بر بخش کشاورزی سایه افکنده است. برخی از مسوولان در شرایط کمبود آب به‌جای اقدام در جهت بهینه‌سازی مصرف، به سیاست ممنوعیت کشت و درنهایت واردات محصولات کشاورزی رضایت می‌دهند.

سیدمحمد سادات‌ابراهیمی افزود: ممنوعیت کشت سیاستی نادرست و برخلاف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است که این مساله در بلندمدت مردم را روزبه‌روز به کالاها و محصولات خارجی وابسته‌تر و رونق اقتصادی را کمتر می‌کند و بیکاری را شدت می‌بخشد.

سادات‌ابراهیمی تصریح‌کرد: معتقدیم در شرایط کمبود آب به‌کارگیری راهکارهای نوین آبیاری در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار اثربخش باشد که متاسفانه مسوولان متولی به‌جای آموزش کشاورزان در زمینه به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری، صورت مساله را پاک و ممنوعیت کشت را اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: پرداخت معوقه ممنوعیت کشت یکی از روش‌های دیگری است که در شرایط ممنوعیت کشت باید انجام داد. این اقدام در برخی استان‌ها همچون استان اصفهان انجام و مبلغی به‌عنوان غرامت عدم کشت به کشاورزان پرداخت شده است.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان قطب تولید محصولات کشاورزی است و اقتصاد بیشتر مردم آن از بخش کشاورزی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: ممنوعیت کشت اعلام‌شده در برخی حوضه‌های آبی قطعا ضربه بزرگی به اقتصاد این استان وارد می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر