تاثیر مذاکرات هسته‌ای در غذا و دارو یک سال دیگر دیده می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۱۱

تعادل

وزیر بهداشت گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و گشایش قطعی ایجاد شود یک سال طول می‌کشد تا نتایج آن در غذا و داروی مردم دیده شود لذا امسال سال راحتی نیست.

سیدحسن هاشمی ادامه داد: فعالیت‌های شما در حوزه غذا و دارو و به‌خصوص دارو، کار بسیار مهمی بود که دولت را حمایت کرد و نجات داد.

وی با بیان اینکه تنوع افکاری که در جامعه وجود دارد موجب می‌شود که هیچگاه همه ما را تایید نکنند، افزود: با این وجود نباید از قدرناشناسی‌ها ناراحت شد. وزیر بهداشت تصریح کرد: هرجا مسائل مالی وجود دارد همواره در حاشیه آن حرف و حدیث هم وجود داشته و دارد و با توجه به اینکه دارو زمینه تجاری گسترده‌یی دارد و عنان همه جوانب آن در اختیار ما نیست، ممکن است در برخی بخش‌های آن نیز آلودگی وجود داشته باشد اما آنچه مهم است اینکه ما موظفیم تلاش کنیم مسیر را درست انتخاب کنیم و به سمت کارهای بزرگ پیش برویم.

هاشمی با بیان اینکه در سال جاری حتما باید فشارهای مختلفی که روی مردم وجود دارد کاهش پیدا کند، عنوان کرد: برای دولت آسایش مردم خیلی مهم است و با وجود کارشکنی‌های برخی مرتجعین منطقه و رژیم صهیونیستی اگر مذاکرات به نتیجه برسد و گشایش قطعی ایجاد شود هم یک سال طول می‌کشد تا نتایج آن در غذا و داروی مردم دیده شود لذا امسال سال راحتی نیست. وزیر بهداشت گفت: اگر بخواهیم صرفه‌جویی بکنیم این صرفه‌جویی باید در رقابتی و شفافیت قیمت‌ها باشد؛ در عین حال باید توجه داشت که لیست‌مان را مطول نکنیم.

هاشمی همچنین ابراز امیدواری کرد امسال با انجمن‌ها نیز هماهنگی‌های لازم صورت بپذیرد تا حوزه دارو فعال نگه داشته شود اگر این اتفاق رخ دهد از این طریق می‌شود صرفه‌جویی خوبی داشت.

وی در‌خصوص کمک به مناطق محروم نیز گفت: شما چگونگی انجام این مساعدت‌ها را بهتر از ما می‌دانید پس باید از دستاوردهای مهمی که در حوزه دارو انجام شده خیلی مراقبت کرد. نباید بگذاریم کارهای مثبتی که صورت‌گرفته نیمه‌کاره رها شود؛ دولت همواره از این بخش آسیب دیده است خوشحالیم که در این یک‌ونیم سال که از عمر دولت می‌گذرد مراقبت لازم توسط شما اتخاذ شد.

هاشمی در بین مدیران ارشد سازمان غذا و دارو در حوزه غذا هم قول داد که در بخش نظارتی نیرو و منابع مورد نیاز را در اختیار قرار دهد. وی همچنین با بیان اینکه برنامه سال جاری وزارت بهداشت نظارت است، عنوان کرد: توجه به کیفیت خیلی مهم است مردم از ما انتظار دارند در زمینه نظارت پررنگ‌تر ظاهر شویم. باید از طریق تشدید نظارت‌ها کیفیت را ارتقا بخشیم و هم اینکه صرفه‌جویی کنیم.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید، جدی‌تر از سال گذشته فعالیت‌هایمان را دنبال کنیم. همچنین امیدواریم این نشاطی که به تدریج در جامعه ایجاد شده است با عملکرد مثبت شما مضاعف شود.


ارایه خدمات بهداشتی در تهران

از دانشگاه‌ها گرفته می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین خبر داد: تلاش می‌کنیم تا ارایه خدمات حوزه بهداشت را در تهران، یکپارچه کرده و مسوولیت آن را از دوش سه دانشگاه علوم‌پزشکی بزرگ شامل دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران، شهیدبهشتی و ایران‌ برداریم. سیدحسن هاشمی افزود: امیدواریم مسوولان بهداشتی کل تهران بزرگ در مورد این مساله، اتفاق نظر داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ازجمله دانشگاه پزشکی ایران ماموریت‌هایی در حوزه بهداشت و درمان دارد که این ماموریت‌ها گاهی بلای جان آموزش و پژوهش هستند بنابراین امیدواریم بتوان تصمیماتی در مورد یکپارچه کردن حوزه بهداشت در تهران گرفت تا بخشی از این مسوولیت‌ها که خیلی هم‌راستا با ماموریت‌های یک دانشگاه نیست، کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: به‌طور مثال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران که می‌خواهد همزمان با رقابت با منطقه و برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا، دانشگاه را ارتقا بخشد، خیلی سخت است که در شهرری، ملارد، شهرقدس و دیگر نقاط، بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه دهد. وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در مورد تهران که در مقایسه با سایر نقاط کشور استثنا دارد، موفق شویم این یکپارچه‌شدن حوزه بهداشت را انجام دهیم. هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با سرعت بیشتری ارتقا پیدا کند، افزود: یک کشور، ملت و خانواده در شرایط فعلی، زمانی می‌تواند موفق باشد که همدلی و اتفاق‌نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز رقابت در همه حوزه‌ها بسیار سخت و در حوزه دانش و پژوهش سخت‌تر است، بنابراین انتظار می‌رود در دانشگاه‌های ما وحدت، همدلی و همکاری بین همه ارکان وجود داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر