سختی‌های پولی وزارت بهداشت در سال 94

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۰

ایسنا قائم‌مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به قول‌های داده شده برای کامل شدن تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت تا پایان سال درباره رشد 3درصدی بودجه 94 سلامت گفت: این میزان بودجه به سختی نیازهای پولی برنامه‌های وزارت بهداشت را تامین می‌کند.

دکتر ایرج حریرچی در مورد میزان تخصیص اعتبارات سال 93 با اشاره به قول سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مبنی بر پرکردن تخصیص‌ها تا پایان سال گفت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تا میزانی از اعتبارات را پرداخته‌اند اما هنوز در مورد اعتبارات ناشی از محل 10درصد هدفمندی و بودجه‌های جدیدی که مجلس نیز روی آنها حساس است تا رسیدن به تخصیص 100درصدی فاصله زیادی داریم.

حریرچی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پرداخت 100درصدی اعتبارات تا پایان سال و با اشاره به قول معاونت ریاست‌جمهوری در این خصوص اظهارکرد: با توجه به هزینه‌کردها و برنامه‌هایی که شروع شده و با تاکید ریاست‌جمهوری و معاون اول رییس‌جمهور امیدواریم این موضوع سریع‌تر انجام شود.

وی در همین راستا ادامه داد: درحال حاضر در تخصیص‌هایی که مربوط به هزینه‌های جاری وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها‌ست، اعتبارات تخصیص یافته قابل توجه و نزدیک به 90درصد و حتی بالای 90درصد است. این درحالی است که بابت وظایف جدید وزارت بهداشت، پزشک خانواده و برنامه‌های مربوط به جمعیت که بخشی از آنها قرار بود از محل 10درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تامین اعتبار شود حتی بعضا زیر 50 درصد تخصیص‌ها صورت گرفته است. البته طبق قولی که دولت داده امیدواریم تخصیص اعتبارات سال 93 تا چند روز آینده به 100درصد برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر