بازار

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۵

آزادپز شدن نانوایی‌های تهران تا پایان اردیبهشت94

ایلنا رییس اتحادیه نانوایان سنگکی از آزادپز شدن کلیه نانوایی‌های سنگکی تهران تا اردیبهشت۹۴ خبر داد. محمدرضا نظری‌نژاد، درخصوص آزادپز شدن ۳۴واحد نانوایی سنگکی در تهران، گفت: نرخ نان سنگک ساده در این واحد‌ها از این پس ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰تومان خواهد بود و درصورتی که مشتری نان سفارشی بخواهد بسته به وزن آن نانوایان می‌توانند تا ۲هزار تومان هم نان را بفروشند. وی افزود: در این ۳۴واحد از آردهای باکیفیت برای تهیه نان استفاده می‌شود. نظری‌نژاد بااشاره به نرخ آرد واحد‌های آزادپز گفت: هر کیسه آرد با کیفیت ۵۲هزار تومان است درحالی که آرد سهمیه‌یی که اغلب نول‌کشی شده و بدون سبوس است ۳۴هزار تومان عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰۰واحد نانوایی در تهران فعالیت می‌کنند که کلیه این واحد‌ها تا پایان اردیبهشت۹۴ آزادپز خواهند شد. رییس اتحادیه نانوایان سنگکی تصریح کرد: ۳۴نانوایی سنگکی در مناطق 2، 3 و ۶ تهران به‌صورت آزادپز نان پخت می‌کنند البته یک واحد نیز در شمیرانات درخواست آزادپز شدن داشته است.


احداث شهرک‌های پرورش ماهیان زینتی در کشور

ایسنا مسوول دفتر پرورش ماهیان تزیینی گفت: پرورش ماهیان زینتی، تجارت 20میلیارد دلاری را برای جهان به‌دنبال دارد که این حجم زیادی را در مقایسه با تجارت‌های دیگر بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است. الهی در بازدید از واحدهای تکثیر ماهی تزیینی شهرستان بروجرد اظهار کرد: شهرک‌های پرورش ماهیان زینتی در کشور احداث می‌شوند. وی اظهار کرد: درسال ‎گذشته 130میلیون قطعه ماهی و درسال‌جاری 150میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شده است اما در مقایسه با دنیا جای تلاش بیشتر دارد. مسوول دفتر پرورش ماهیان تزیینی بااشاره به اینکه 6000 گونه ماهی زینتی در دنیا وجود دارد، اضافه کرد: ‌در ایران 80 گونه داخلی و 200 گونه غیربومی در حوزه آبزی‎پروری زینتی وجود دارد که در مقایسه با دنیا فاصله زیادی دارد. وی بااشاره به اینکه بازار این صنعت در کشور دست نخورده مانده است، گفت: امکان توسعه این حوزه در کشور وجود دارد، از مزیت توسعه این بخش می‌توان سرمایه‌گذاری قابل انعطاف ماهیان زینتی، درآمد میلیاردی و ایجاد هزار واحد مشاغل خانگی را نام برد.


رتبه نخست در منطقه برای گردشگری سلامت ایران

تسنیم محمد پناهی، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی، درخصوص اهمیت گردشگری سلامت اظهار کرد: «رویکرد ما در بحث گردشگری سلامت دو رویکرد اقتصادی و صدور فرهنگ است و ما به گردشگری سلامت نگاه صرف اقتصادی نداریم چراکه باور داریم گردشگری سلامت در اقتصاد مقاومتی می‌تواند به ما کمک زیادی کند و در همین راستا باید ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم لذا بهترین روش فعال‌سازی ظرفیت داخلی در حوزه سلامت، گردشگری سلامت است.» وی با بیان اینکه ارزآوری در حوزه گردشگری سلامت حداقل سه‌برابر گردشگری عادی است، تصریح کرد: «کدام نوع گردشگری را سراغ دارید که با انواع گردشگری همراه باشد، به‌عنوان نمونه، گردشگری زیارت گردشگری خوبی برای کشور ماست اما دوشادوش آن، گردشگری سلامت است.» دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت با بیان اینکه هر جای منطقه را بگردید، گردشگری سلامت در سطحی که در ایران معنا دارد را پیدا نمی‌کنید، یادآور شد: «ایران جزو معدود کشورهایی است که در بحث زیرساخت‌ها دارای امکانات بسیار خوبی شده است. الان بخش‌های خصوصی ما هتل- کلینیک درست کرده‌اند و ظرفیت پیگیری‌های بعد از درمان وجود دارد که بعد از ترخیص اقدامات درمانی پیگیری ‌شود لذا گردشگری سلامت ما در دنیا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد به‌شرط اینکه خودمان را بشناسیم و خوب ارایه کنیم.»


سهم 130 تومانی واسطه‌ها از هر دانه تخم‌مرغ

ایسنا دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از افزایش 130تومانی قیمت هر دانه تخم‌مرغ از مرغداری تا بازار مصرف خبر داد و گفت: توازن بین قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ و مغازه‌ وجود ندارد. سید فرزاد طلاکش درباره قیمت تخم‌مرغ توضیح داد: «قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداکثر به‌طور میانگین 3300تومان است ولی قیمت تمام شده تخم‌مرغ بالای 4200تومان است که البته قیمت مصرف‌کننده تغییر چندانی نداشته است.» به گفته وی مصرف‌کنندگان هر دانه تخم‌مرغ را گران‌تر از 350تومان در مغازه‌ها نخریدند ولی این مبلغ گرچه قیمت واقعی تخم‌مرغ است و گران نیست اما هیچ توازنی با قیمت مرغداری ندارد. مرغداری‌ها تخم‌مرغ را دانه‌یی 220 تومان عرضه می‌کنند ولی در مغازه‌ها هر دانه تخم‌مرغ 350تومان فروخته می‌شود و این فاصله 130تومانی جذب واسطه‌ها، پخش و خرده‌فروشی‌ها می‌شود که هیچ منطقی ندارد.» طلاکش پیش‌بینی کرد: «اگر همین وضعیت برای سال آینده ادامه پیدا کند و دولت حمایتی انجام ندهد، مطمئنا تعدادی از مرغداران از صحنه حذف خواهند شد. البته قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا نخواهد کرد، چون تولید خیلی بالاست.» وی درباره وضعیت تولید تخم‌مرغ درسال‌‌جاری گفت: «امسال حداقل 24درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشتیم اما چون بازار به این میزان رشد نکرده و توازن عرضه و تقاضا وجود ندارد، قیمت تخم‌مرغ از ابتدای سال تاکنون با ضرر مواجه شده است و صنعت تخم‌مرغ بیش از 500میلیارد تومان زیان دیده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر