مشکلات برطرف شود، ‌دو سال دیگر عضو سازمان بهداشت جهانی می‌شویم

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۳

تعادل رییس سازمان غذا و دارو گفت: تعداد کشورهایی که عضو (pics) هستند بیش از 30کشور است که عمدتا کشورهای اروپایی هستند و در آسیا نیز کشورهای اندونزی و مالزی عضو این سازمان هستند و کشورهای ایران و ترکیه نیز در مراحل ارزیابی برای عضویت در این سازمان هستند.

به گزارش ایفدونا، رسول دیناروند اعلام کرد: کشور ما چندسالی است که درخواست کرده که عضو کشورهای پروتکل(pics) (سازمان بازرسی‌های دارویی) شود. گزارش سازمان جهانی بهداشت را اجرایی خواهیم کرد و بعد از 6ماه نیز یک بازدید و ارزیابی دیگر صورت خواهد گرفت و سال آینده به‌صورت رسمی توسط(pics) ارزیابی خواهیم شد. اگر مشکلات برطرف شود به عضویت این سازمان پذیرفته می‌شویم و بیش از دو سال فرصت داریم که عضو این سازمان شویم.

وی گفت: تعدادی از کشورها ضوابط نظارت و بازرسی دارویی را با یکدیگر در این پروتکل به اشتراک گذاشته‌اند و استانداردی را نیز برای این موضوع تعریف کرده‌اند و هر کشوری که عضو این سازمان شود باید این استانداردها را رعایت کند که این استانداردها اعتبار بین‌المللی دارد و کشورهایی که عضو این سازمان(pics) هستند همه می‌دانند که دستگاه نظارتی کشورهای عضو ضوابط سطح بالایی را رعایت می‌کنند.

دکتر دیناروند در ادامه با بیان اینکه کشور ما هم‌اکنون در این سازمان به‌عنوان ناظر است اظهار داشت: کشور ما در سال86 عضو شد و مجلس تصویب کرد که توسط سازمان(pics) ارزیابی شویم و وقتی ارزیابی شدیم به‌عنوان کشور عضو پذیرفته شویم.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: به همین منظور یک کارشناس که مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز است به مدت یک هفته در کشور ما بود که ارزیابی‌هایی را انجام و نقاط قوت و ضعف ما را نیز بررسی و با بازرسین و مدیران ما جلسات و بازدید‌هایی را نیز داشته‌اند و یک گزارش کتبی از طرف سازمان جهانی بهداشت به ما ارایه خواهد شد و در این گزارش نقاط ضعف و قوت به ما اعلام می‌شود و کارهایی که قرار است تا بتوانیم در این سازمان عضو شویم را باید انجام دهیم.

دکتر دیناروند گفت: تعداد کشورهایی که عضو(pics) هستند بیش از 30کشور است که عمدتا کشورهای اروپایی هستند و در آسیا نیز کشورهای اندونزی و مالزی عضو این سازمان هستند و کشورهای ایران و ترکیه نیز در مراحل ارزیابی برای عضویت در این سازمان هستند.

هفته گذشته بازرسان سازمان جهانی بهداشت دیداری را با دکتر دیناروند در محل سازمان غذا و دارو داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر