اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۰

اختصاص کارت سوخت هوشمند به صنایع از محل یارانه‌ها

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت از طرح جدید وزارت صنعت برای اختصاص کارت سوخت هوشمند به واحدهای تولیدی از محل یارانه بخش تولید خبر داد.

به گزارش فارس آرمان خالقی اظهار کرد: «طرحی در وزارت صنعت مطرح است که براساس آن از محل یارانه بخش تولید کارت سوخت هوشمند به واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.» وی با بیان اینکه هنوز جزییات تخصیص اعتبار این کارت مشخص نشده است، گفت: «پیشنهاد ما این است که این کارت به واحدهایی اختصاص یابد که در جهت اصلاح ساختار مصرف انرژی اقدام کرده‌اند یا قصد دارند برای این کار اقدام کنند.» خالقی تصریح کرد: «درخواست ما این است که منابع حاصل از یارانه بابت اصلاح ساختار کارخانه‌ها در جهت بهبود مصرف انرژی پرداخت شود و برای واحدهایی که نسبت به اصلاح مصرف انرژی اقدام کرده‌اند نیز با اختصاص کارت سوخت هوشمند امکان پرداخت هزینه انرژی مصرفی فراهم شود.» وی با بیان اینکه این طرح توسط وزارت صنعت درحال پیگیری است، گفت: «همچنین دولت برنامه‌هایی برای استفاده از منابع ریالی صندوق توسعه ملی در جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات دارد تا از این طریق تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان اختصاص یابد.»


آغاز عملیات اجرایی طرح فولادی در میناب

عملیات اجرایی طرح بزرگ تولید فولاد در شهرستان میناب استان هرمزگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. به گزارش شاتا، این طرح شامل مجتمع تولید فولاد و نورد و اوراق کردن کشتی است. با اجرای مجتمع فولاد و نورد «آنامیس» ضمن تولید سالانه یک میلیون و 100هزارتن انواع محصولات فولادی 10هزار و 142نفر به‌صورت مستقیم جذب کار می‌شوند. هزینه اجرای این طرح 24هزارو 286میلیارد ریال اعلام شده است. با اجرای کامل این طرح و با اوراق کردن انواع شناورها، سالانه 2میلیون و800 هزار تن ضایعات بازیافت و تحویل واحدهای تولیدکننده فولادی در استان هرمزگان می‌شود.


رشد 6 درصدی تولید سرب و روی انگوران

میزان تولید شرکت سرب و روی انگوران طی 8 ماهه نخست امسال 6 درصد رشد یافت. به گزارش ایمیدرو، شرکت سرب و روی انگوران از ابتدای فروردین تا پایان آبان 644 هزار و 133تن ماده معدنی تولید کرد. میزان تولید این شرکت در مدت مشابه سال گذشته 609 هزار و 483 تن بود. همچنین این شرکت در ماه آبان 59 هزار و 240تن کانسنگ سرب و روی تولید کرد. شرکت سرب و روی انگوران در مدت یاد شده 551 هزار و 914تن ماده معدنی به شرکت‌های فرآوری ارسال کرد.


واگذاری زمین با تخفیف به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ارایه تخفیف به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و شهرک‌های فناوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: « از ابتدای امسال تاکنون 96واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرارگرفت.» به گزارش شاتا غلامرضا سلیمانی افزود: «براساس مصوبه جدید واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و شهرک‌های فناوری به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با شرایط و تخفیف مناسبی صورت می‌گیرد.» عضو هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به عضویت معاونان صنایع کوچک استان‌ها درکارگروه استانی ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اظهارکرد: «با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پیگیر اخذ تسهیلات برای واحدهای صنعتی دانش‌بنیان هستیم.» وی همچنین با اشاره به طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان تصریح کرد: «با همکاری این صندوق و پارک فناوری پردیس از طریق فن بازارهای منطقه‌ای به خریداران محصولات دانش‌بنیان تسهیلات ارایه می‌شود.» این عضو هیات‌مدیره سازمان با تاکید بر ظرفیت مناسب ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خاطرنشان کرد: «درحال حاضر 733 شهرک و ناحیه صنعتی و 4شهرک فناوری درحال واگذاری زمین به متقاضیان است.» سلیمانی با بیان اینکه تاکنون حدود 300واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده است، افزود: «سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جهت ثبت‌نام و طی مراحل مربوطه در سامانه daneshbonyan. ir به آنها کمک خواهد کرد.» وی افزود: «برخی از واحدهای صنعتی، دانش‌بنیان یا مستعد دانش‌بنیان هستند ولی به‌دلیل مشغله کاری یا عدم اطلاع کافی از نحوه اخذ مجوز دانش‌بنیان وارد این فرآیند کاری نمی‌شوند. از این رو سازمان با اطلاع‌رسانی و برنامه‌های حمایتی خود، زمینه دانش‌بنیان شدن این واحدها را فراهم می‌کند.»


تولید ریل مترو در ذوب‌آهن اصفهان

مهدی نصر، مدیر ارشد مهندسی ذوب‌آهن گفت: تولید ریل‌های یو‌ای‌سی ۶۰ و یو ۳۳ مورد نیاز راه‌آهن و تولید ریل یوآی‌سی۵۴ مترو باتوجه به سیاست‌های کشور درخصوص توسعه خطوط مترو در ذوب‌آهن اصفهان میسر شد. به گزارش مهر، نصر افزود: در راستای تحقق هرچه سریع‌تر اهداف پروژه ملی تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در فاصله زمانی ۲۴ لغایت ۲۸ آبان سال جاری با محوریت مدیریت ارشد مهندسی این شرکت و با حضور تیم کامل مهندسی شرکت کوتنر آلمان، مرحله دوم مدارک و نقشه‌های مهندسی و نقشه‌های طراحی کالیبر پروژه ریل مورد بررسی نهایی قرار گرفت که علاوه بر تولید ریل‌های مورد نیاز راه‌آهن، امکان تولید ریل یوآی‌سی۵۴ مترو و قطارهای شهری نیز میسر شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر