اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۳۷

تولید بیش از 41میلیون تن سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران گفت: تولید سیمان در هفت‌ماهه منتهی به مهر امسال به 41میلیون و 643هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخان اظهار کرد: تولید سیمان در مهر امسال بالغ بر پنج‌میلیون و 761هزار تن بود. وی گفت: در هفت‌ماهه امسال تولید کلینکر به 45میلیون و 24هزار و 204تن رسید.

تولید کلینکر در مهر سال جاری به‌میزان 6میلیون و 193هزار و 210تن بوده است. وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری بالغ بر 32میلیون و 252هزار تن سیمان در کشور توزیع شده است.


آغاز فاز ۴ کارخانه سیمان دورود تا پایان سال

مدیر‌عامل شرکت سیمان دورود گفت: درصورت صدور مصوبه بانک عامل برای احداث فاز ۴ سیمان دورود، عملیات اجرایی این فاز تا پایان سال ۹۳ آغاز می‌شود.

جعفر مطیعی اظهارکرد: از زمان کلنگ‌زنی فاز 4 کارخانه سیمان دورود به دست وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان لرستان انجام شد حدود چهار ماه و نیم می‌گذرد و خوشبختانه مطالعات مهندسی و کلیه مدارک و مجوز‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه شده است.

به گزارش تسنیم وی افزود: در صورت صدور مصوبه بانک رفاه که بانک عامل برای احداث فاز 4 سیمان دورود است، عملیات اجرایی فاز 4 سیمان دورود تا پایان سال 93 آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیمان دورود بیان کرد: در این مدت سهامداران اصلی فارس خوزستان و شستا جلسات متعددی در تهران با وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی برگزار کرده‌اند و در آخرین جلسه که در هفته گذشته درحضور قائم مقام وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی برگزار شد هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که پس از گرفتن مصوبه از بانک رفاه که بانک عامل است و اخذ موافقت اصولی بتوانیم کار‌های اجرایی را ظرف 2ماه آینده شروع کنیم به همین منظور تمام مدارک لازم به همراه گزارش فنی توجیهی اقتصادی را به بانک رفاه تحویل داده‌ایم که پرداخت‌ها پس از صدور مصوبه توسط بانک عامل در قالب قراردادهای احداث با پیمانکاران ساختمانی و ماشین‌آلات پرداخت می‌شود.


صنعت نیازمند پول و آرامش است

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران تاکید کرد: دستیابی به رونق در بخش تولید و صنعت نیازمند تحقق شاخص‌هایی همچون نقدینگی است چراکه صنعت قبل از هر چیز به نقدینگی و پس از آن به آرامش و ثبات نیاز دارد.

بیژن پناهی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر رونق بخش تولید و صنعت در کشور به‌عواملی همچون حل مشکلات فضای کسب‌وکار، پرداخت تسهیلات بانکی با بهره پایین، معافیت‌های مالیاتی و تامین‌اجتماعی وابسته است.

پناهی‌زاده تصریح ‌کرد: باید نرخ ارز تا پنج سال ‌آینده کاملا مشخص باشد. اینکه صنعتگران بدانند تا پنج سال آینده نرخ ارز چقدر است، می‌توانند باتوجه به این مساله برای تولید و ادامه فعالیت خود برنامه‌ریزی کنند.

وی عنوان‌ کرد: ازسوی دیگر ‌صنعت و تولید تحت‌تاثیر تحریم‌هاست و اگر تحریم‌ها برداشته شوند قطعا تولیدکننده با انگیزه بهتر و بیشتری به سمت تولید خواهد آمد. تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود و رونق اقتصادی به کشور نیاید، جهش بزرگی در بخش صنعت ایجاد نمی‌شود زیرا تمام صنعت و تولید ما وابسته است.

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران اظهار کرد: مشکلات صادرات، گرانی مواد اولیه، سرمایه در گردش و نبود تسهیلات بانکی با بهره مناسب و مشکلات نقل و انتقالات پول در صادرات ازجمله مشکلات صنعت محسوب می‌شوند.

بررسی آلایندگی فولاد مبارکه در کمیسیون کشاورزی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع آلودگی هوا در شهرستان مبارکه و آلایندگی کارخانه فولاد مبارکه در جلسه هفته آینده کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد.

علی ایرانپور اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی هفته آینده میزبان رییس سازمان محیط‌زیست، وزیر صنعت و استاندار اصفهان برای بررسی آلودگی هوای شهرستان مبارکه و آلایندگی کارخانه فولاد مبارکه خواهد بود. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان محیط‌زیست از سویی اعلام می‌کند فولاد مبارکه آلاینده نیست؛ در حالی‌که شواهد ظاهری و مستندات، نگرانی‌های مردم و افزایش بیماری‌هایی مثلMS، سرطان و سکته مغزی گواهی آلودگی هوای شهرستان مبارکه است و این وضعیت استاندارد نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رییس مجلس برای بررسی این موضوع در کمیسیون‌های بهداشت و کشاورزی، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در هفته آینده نظرات کارگروه اعزامی به شهرستان مبارکه در مورد وضعیت آلودگی هوا و آلایندگی فولاد مبارکه مورد بررسی قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایت مردم و نمایندگان از رییس سازمان محیط‌زیست و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به کمیسیون اصل 90، خاطرنشان کرد: گزارش کارگروه نیز حاکی از آلودگی هوای شهرستان مبارکه بوده و ما امیدواریم در این زمینه به‌درستی تصمیم‌گیری شود چراکه سلامتی مردم بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر