فعالیت واحدهای صنعتی اصفهان با ظرفیت کمتر از 50 درصد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۰

ایمنا رییس کمیسیون صنعت ومعدن اتاق اصفهان گفت: اغلب واحدهای صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند و تغییری در افزایش ظرفیت‌ آنان مشاهده نمی‌شود. مصطفی رناسی در هفتمین جلسه کمیسیون صنعت ومعدن اتاق اصفهان با بیان اینکه دولت راه درست را در مدیریت اقتصادی در پیش گرفته است، اظهارکرد: رویکرد و تمرکز دولت در حل مسایل سیاسی است اما حل مسایل اقتصادی درکنار مسایل سیاسی می‌تواند رکود را برطرف کند. وی به رویکرد دولت دردریافت مالیات از واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: دولت می‌تواند ابتدا رونق اقتصادی ایجاد سپس از محل افزایش درآمد جامعه مالیات دریافت کند و فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی در شرایط رکود، اتفاق مثبتی برای کشور رقم نمی‌زند.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به تجربه ترکیه دردریافت مالیات از بنگاه‌های اقتصادی اضافه کرد: نخست‌وزیر پیشین ترکیه (رجب طیب اردوغان) در ابتدای فعالیت خود خواستار ایجاد فضایی برای دو برابر شدن سود بنگاه‌های اقتصادی این کشور شد زیرا معتقد بود اگر سود یک بنگاه اقتصادی دو برابر شود درآمدهای مالیاتی دولت نیز دو برابر می‌شود.

وی با انتقاد از شیوه دولت در دریافت مالیات از واحدهای تولیدی بیان کرد: درشرایطی که واحدها زیر ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، فشار مالیاتی بر آنها مضاعف شده و واحد تولیدی‌ای که زیر ۷۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کند نه می‌تواند قسط وام بدهد و نه مالیات زیرا سودی ندارد که بخواهد مالیات دهد.

مرتضی بانک، عضو کمیسیون صنعت ومعدن اتاق اصفهان در ادامه این جلسه مساله اصلی تولید را مالیات و بیمه تامین اجتماعی برشمرد و گفت: به دلیل سختگیری این دو بخش سرمایه‌ها به سمت تولید نمی‌آید و دولت برای اشتغال‌زایی و رونق فضای کسب وکار باید زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر