دولت یازدهم به بخش معدن اولویت دهد

۱۳۹۳/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۴

رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت یازدهم به بخش معدن اولویت نداده و به‌نظر می‌رسد این مهم در طرح‌ها و برنامه‌ها باید به‌عنوان اولویت دیده شود.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی در نشست هم اندیشی رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی باهیات عامل و معاونان ایمیدرو در محل این سازمان، اظهار داشت: نتیجه سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی دولت در دوران گذشته موجب شکل‌گیری مجتمع فولاد مبارکه (اصفهان)، مس (سرچشمه) و آلومینیوم شد. به گفته وی، مشکل بخش معدن ناشی از این امر است که برنامه‌ریزی در این حوزه به یک راهبرد ملی تبدیل نشده، در حالی که یک همسایه شمالی ایران برای ساماندهی تولید فرش خود اقدام به تاسیس یک وزارتخانه کرده اما کل جمعیت این کشور به اندازه شمار بافندگان فرش کشورمان نیست. همچنین در این نشست، سیدهادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در دولت باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا قوانین دست و پاگیر اداری رفع شوند. به گفته وی، دولت یازدهم نسبت به بررسی ضعف عملکرد دستگاه‌ها، بعد نظارتی را تقویت کند و در جهت برطرف ساختن مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت به‌شکل جدی عمل کند.

الله وردی دهقانی عضو دیگر کمیسیون یادشده در این نشست گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن نیاز به نقشه راه دارد که این امر باید مدون شود.

دهقانی لزوم سرمایه‌گذاری برای استخراج موادمعدنی، صنایع پایین دستی، فرآوری موادمعدنی برای رونق بخشیدن به مساله اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهم این است که تکلیف روشن شود، دولت می‌خواهد این امور را عهده‌دار شود یا شرکت‌های خصوصی در این زمینه به ایفای نقش بپردازند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر