بهای فولاد روز‌به‌روز کاهش یافته است

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۰۳

ایلنا قیمت فولاد از ابتدای سال تاکنون روندی کاهشی داشته و نرخ‌ها از ۱۸۰۰تومان به ۱۶۵۰تومان رسیده است.

عضو انجمن فولاد ایران گفت: بهای فولاد از ابتدای سال تاکنون روز‌به‌روز کاهش داشته و از ۱۸۰۰تومان در هر کیلو به ۱۶۵۰تومان رسیده است.

سیدرضا شهرستانی، عضو انجمن فولاد ایران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا خروج از رکود در بخش صنعت و به‌ویژه فولاد محسوس است یا خیر؟ اظهار داشت: قیمت فولاد از ابتدای سال تاکنون روندی کاهشی داشته و نرخ‌ها از ۱۸۰۰تومان به ۱۶۵۰تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار کاسته شده، افزود: هرچند مشکل صادراتی وجود ندارد و صادرات فولاد آزاد شده اما با مشکلاتی که در بازارهای منطقه وجود دارد هم‌اینک عرضه فولاد بیشتر از تقاضاست.

عضو انجمن فولاد ایران خاطرنشان کرد: به‌جز این موضوع، نرخ فولاد در بازارهای خارجی هم کاهش یافته و با وجود بالا‌بودن نرخ بهره‌های بانکی عملا نمی‌توانیم رقابتی در بازارهای خارجی داشته باشیم.

شهرستانی با اشاره به بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی در کشور افزود: فضای رکود بر بازار همچنان حاکم است و درخصوص فولاد اتفاق خاصی نیفتاده است البته در حوزه‌های دیگر ممکن است افزایش در صادرات مشهود باشد مانند صادرات موادغذایی به عراق که طی ماه‌های گذشته بین ۱۲ تا ۱۳میلیارد دلار برآورد می‌شود اما در بخش صنعت خروج از رکود محسوس نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر