۶۷۰هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۱۳


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهدمقدس گفت: تاکنون در بخش شرکت‌ها ۶۷۰هزار اشتغال از میان دو میلیون اشتغال کشور ایجاد شده ‌که اکنون 27هزار طرح صنعتی در حال اجرا ‌و ۲۸هزار طرح صنعتی در حال ساخت و ساز است. به گزارش تسنیم، سیدمحمد علی ابریشمی در نشستی خبری که در شهرک فناوری مشهد مقدس برگزار شد‌، اظهار کرد: برای برون رفت از مسایل و مشکلاتی که مطرح است برنامه‌هایی برای توافق بین ادارات و شهرک‌ها و نمایندگی استان‌ها بسته شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر در سراسر کشور 939شهرک صنعتی داریم و 739شهرک هم‌اکنون در دست بهره‌برداری است که بر اساس حق واگذاری این شهرک‌ها واگذار می‌شود و اراضی که در اختیار ما است حدود 129هزار هکتار است که این عدد گرچه عدد بسیار بزرگی در سازمان ثبت به‌حساب نمی‌آید اما برای ما عدد قابل توجهی است.

ابریشمی بیان کرد: از 129هزار هکتار موجود 76هزار هکتار عملیاتی است که از این 76هزار هکتار زمین آماده واگذاری است و از این 51هزار هکتار 30هزار هکتار واگذار شده که برای این 30هزار هکتار 61هزار هکتار قرارداد بسته شده و در همین راستا 33هزار هکتار واحد صنعتی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در بخش شرکت‌ها 670هزار اشتغال از میان دو میلیون اشتغال کشور ایجاد شده است که اکنون 27هزار طرح صنعتی در حال اجرا است و 28هزار طرح صنعتی در حال ساخت و ساز است. معاون وزیر صنعت و معدن بیان کرد: در تمامی کشور‌ها شرکت‌ شهرک‌های صنعتی نقش بسزایی در تولید دارند و این در حالی است که تولید هر کشور در سه بخش می‌چرخد که شرکت پتروشیمی، سازمان معدنی و صنایع کوچک و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله دستگاه‌هایی هستند که رسالت تولید را بر عهده دارند. ابریشمی تصریح کرد: رسالت ما این است که مشکلات را برطرف کنیم و همه فعالیت‌هایی که زیرنظر ما است باید بر اساس اصول شرکت‌ها انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر