نقدینگی موردنیاز صنایع در حال جمع‌آوری است

۱۳۹۳/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان نیاز نقدینگی واحدهای صنعتی را در استان‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنیم و براساس دستور دولت و معاون اول رییس‌جمهور، این واحدها به بانک مرکزی معرفی می‌شوند تا نقدینگی‌شان از طریق بانک‌های عامل تامین شود.

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی سیدابریشمی در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و خدمات مهندسی استان خوزستان، درباره حل مشکل نقدینگی که مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی یکی از معضلاتی است که تولیدکنندگان همواره برای تامین مواد اولیه با آن روبه‌رو هستند بنابراین نیاز است مواد اولیه آنها تامین و نقدینگی خوبی برای‌شان‌ فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین نقدینگی و حل مشکلات، اعم از مشکلات بازار و رکود، فعالیت واحدهای تولیدی بهتر شود.

سیدابریشمی افزود: مجموعا ٢٧٠واحد تولیدی استان در این نمایشگاه حضور دارند که جزو واحدهای بسیار خوب هستند. امیدواریم مشکلات این واحدها حل شود و بازار خوبی پیدا و محصولات را عرضه کنند. وی تصریح‌ کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های این واحدها این است که محصول تولیدی آنها در استان به مصرف برسد.

در مجموع استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته و امیدواریم باعث شود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به هم نزدیک شوند و مردم بتوانند نیازهای خود را با بهترین شرایط و حداقل قیمت تامین کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی این است که زیرساخت‌ها را در شهرک‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم کند و در این جهت تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌های آب، برق، گاز، جاده دسترسی و غیره برای سرمایه‌گذار فراهم شود تا آنها بتوانند با آرامش‌خاطر فعالیت کنند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی گفت: در حال حاضر شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته که این مساله، اختلاف‌نظرهایی را در شهرک‌های صنعتی به‌وجود آورده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مساله حاکمیت با مالکیت را از هم جدا عنوان کرد و افزود: درست است که شهرک‌های صنعتی جزو منطقه آزاد قرار گرفته‌اند اما مالکیت آن تغییر نکرده و شهرک‌ها نیز دارایی‌هایی دارند که از این قضیه مستثنی نبوده و قابل احترام هستند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن اشاره به تخصیص یارانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: میزان یارانه اختصاص یافته به بخش تولید باتوجه به گستردگی شهرک‌ها و نواحی صنعتی عدد قابل‌توجهی نیست اما با این حال درصورت تخصیص، مناطق محروم یکی از اولویت‌هاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر