نیاز 10هزار میلیارد تومانی صنایع کوچک به تسهیلات

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۹۶


تعادل| رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع کوچک کشور نیازمند 100هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است و در این راستا، تفاهمنامه جدیدی با سیستم بانکی کشور منعقد شده تا نیاز شهرک‌های صنعتی به نقدینگی تامین شود.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری در سال جاری، بانک صنعت و معدن 8000میلیارد ریال از این تسهیلات را پرداخت کرده است. وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای رییس‌جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی توافقنامه‌یی با بانک صنعت معدن و تجارت منعقد کرده که در سال جاری حدود 20هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و صنایع کوچک پرداخت کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از ابتدای سال 1393 تاکنون، این سازمان 10درصد از اراضی صنعتی کشور را افزایش داده است و در راستای افزایش کیفیت، زیرساخت‌ها و فضای محوطه‌یی شهرک‌های صنعتی موجود را در بهترین شرایط نگهداری می‌کند.

سیدابریشمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 758شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری است، ادامه داد: تعداد شهرک‌های مصوب کشور 940شهرک بوده و برنامه این سازمان برای توسعه شهرک‌ها در شهرستان‌هایی است که اراضی شهرک‌های قبلی را به اتمام رسانده‌اند. این اقدام، توسعه متوازن شهرک‌های صنعتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «تعادل»، سازمان شهرک‌های صنعتی، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌ها در حوزه صنعت کشور است که البته به اذعان کارشناسان، خیلی در توسعه شهرک‌های صنعتی موفق عمل نکرده است و شاید تزریق این میزان نقدینگی در تحقق این امر تاثیرگذار باشد؛ اگرچه نحوه هزینه کرد نقدینگی نیز بسیار مهم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر