افتتاح 2 پروژه مهم در کرمان

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۵۰

گروه صنعت و معدن خط تولید آهن‌اسفنجی در سیرجان با حضور «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح شد. جهانگیری این پروژه را با ظرفیت یک‌میلیون تن و ارزش 2هزارو900میلیارد ریال و ‌56میلیون یورو افتتاح کرد. ازسوی دیگر، فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه نیز در شهرستان رفسنجان افتتاح شد و با افتتاح این پروژه تا سال97، از طریق استحصال 7میلیون تن خاک، 160هزار تن کنسانتره مس با عیار 28درصد به تولیدات مجتمع مس سرچشمه افزوده می‌شود. به گزارش «تعادل»، با افتتاح پروژه خط تولید آهن‌اسفنجی در سیرجان، برای حدود 400نفر به صورت مستقیم و یک‌هزارو200نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) درحاشیه این افتتاح گفت: ظرفیت این کارخانه 2میلیون تن و سرمایه‌گذاری برای احداث آن 5هزارمیلیارد ریال است.

علی‌اصغر پورمند افزود: عملیات اجرایی این پروژه از دی‌ماه 91 شروع شده و 250نفر به صورت مستقیم و 3هزارنفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود. وی مدت اجرای این پروژه را 30 ماه و کارفرمای آن را شرکت فولاد سیرجان ایرانیان وابسته به شرکت میدکو اعلام کرد.

افتتاح فاز دوم تغلیظ مس سرچشمه

در ادامه سفر یک روزه معاون اول رییس‌جمهور، فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه نیز در شهرستان رفسنجان افتتاح شد. با افتتاح فاز دوم طرح توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه، تا سال97 از طریق استحصال 7میلیون تن خاک، 160هزار تن کنسانتره مس با عیار 28درصد به تولیدات مجتمع مس سرچشمه افزوده می‌شود. یکی دیگر از تولیدات جنبی کارخانه تغلیظ مولیبدن است و سالانه 160هزار تن کنسانتره مولیبدن با عیار 4درصد نیز به تولیدات شرکت صنایع مس ایران افزوده می‌شود. اجرای این پروژه از سال88 آغاز و اعتبارات مصوب اجرای این طرح 130 میلیارد تومان و 65 میلیون بوده است. این گزارش حاکی است، فاز اول توسعه واحد تغلیظ در سال83 با نصب تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا فعالیت خود را آغاز کرد. پروژه فاز2 تغلیظ قرار بود هفته گذشته افتتاح شود که به دلیل بستری شدن اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در بیمارستان قلب به تاخیر افتاد. وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان کشوری و استان معاون اول رییس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. استان کرمان دارای معادن غنی سنگ‌آهن و تولید‌کننده مواد اولیه بسیاری از کارخانجات و صنایع مادر کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر