صنایع رقابت‌پذیر در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۳۴

ایلنا|

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی درباره اولویت سرمایه‌گذاری در صنایع کشور گفت: صنایع مربوط به نفت، گاز، پتروشیمی و معادن که می‌توانند به تولید و اشتغال کشور کمک کرده و رقابت‌پذیری بیشتری به‌همراه داشته باشند، در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها قرار گرفته‌اند.

حسین گروسی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه‌هایی باشد که توجیه اقتصادی بالاتری دارد و کشور در آن صنایع، از منافع بیشتری بهره‌مند می‌شود. این نماینده مجلس ادامه داد: به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در صنایعی که مواد اولیه‌اش در کشور وجود دارد، توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع «های تک» و صنایع نوین نیز از صنایعی هستند که سرمایه‌گذاری در آنها می‌تواند مناسب باشد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو نیز دارای توجیه اقتصادی است یا خیر؟ تصریح کرد: در بخش خودرو، تولیدات مشترک با کشورهای دیگر در داخل کشور می‌تواند موثر باشد، اما در این بخش، باید از توان بخش خصوصی نیز بهره برد. وی یادآور شد: باید فهرستی از صنایع اولویت‌دار کشور در بخش سرمایه‌گذاری توسط متولیان وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شود و با همکاری اتاق‌های بازرگانی، دراختیار سرمایه‌گذارانی که متقاضی مشارکت در پروژه‌های صنعتی هستند، قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر