تخفیف پرداخت حقوق دولتی برای معادن

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۳۳

گروه صنعت و معدن|

مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداران معدن اگر طرح‌های پژوهشی کاربردی را در فعالیت‌های معدنی خود اجرا کنند، از پرداخت بخشی از حقوق دولتی معاف می‌شوند.

عباسعلی ایروانی افزود: به موجب تبصره 10 بند الف ماده 35 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بهره‌برداران معدن اگر جهت پژوهش‌های کاربردی برای ارتقای بهره‌وری، فناوری، بهینه‌سازی مصرف انرژی یا تولید علم در حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی با تایید وزارت صنعت اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کنند، از پرداخت حقوق دولتی معادن تا 10درصد و حداکثر 50میلیارد ریال در هر سال معاف می‌شوند.

ایروانی در تشریح فرآیند استفاده از این مزیت، گفت: متقاضی طرح خود را با یکی از مراکز آموزش عالی و پژوهشی قراردادی منعقد می‌کند و پیش‌نویس آن را به دبیرخانه کارگروه تخصصی مربوطه در دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل می‌دهد. وی ادامه داد: طرح‌های ارائه شده پس از تصویب در کارگروه تخصصی و تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرا ابلاغ می‌شود و متقاضی پس از تصویب طرح، بلافاصله قرارداد خود را با مرکز علمی، منعقد و در مدت اجرای طرح، گزارش پیشرفت توسط دبیرخانه کارگروه ارائه می‌شود. به گفته وی، مدت اجرای این طرح برابر قرارداد، حداکثر 2سال است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر