تدوین برنامه 10ساله برای ماشین‌آلات و تجهیزات

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۵۷


مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جزییات نخستین نشست شورای سیاستگذاری تجهیزات و ماشین آلات گفت: در این نشست که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون امور صنایع و تشکل‌های مرتبط برگزار شد، از تدوین برنامه راهبردی 10ساله در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات خبر داده شد.

به گزارش «شاتا»، کیومرث فروتنی با اشاره به برخی آمارهای مرتبط با این صنعت، تعداد واحدهای ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات را بیش از 6هزارو200 واحد و میزان اشتغالزایی این بخش را بیش از 132هزار نفر برشمرد و گفت: سهم تعداد واحدهای این بخش از کل صنعت، 7.3درصد و سهم اشتغالزایی این بخش از کل صنعت، 5.8درصد است.

وی با اعلام اینکه 668 طرح دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 40درصد هستند که اجرای آنها اشتغالزایی بیش از 17هزار نفر را درپی دارد، افزود: سهم ارزش افزوده ایجاد شده در بخش تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، 11هزارو45میلیارد ریال است که این رقم، 3.5درصد از کل صنعت و 6دهم درصد از GDP را شامل می‌شود.

فروتنی گفت: آمار صادرات کشور نشان‌دهنده آن است که ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی در سال 93، معادل 45/0 دلار بوده؛ این درحالی است که هر کیلوگرم ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی صادره، ارزشی معادل 4.63 دلار داشته و مقایسه دو عدد، نشانگر ارزش افزوده بالا در این صنعت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر