سکوت سازمان استاندارد در قبال روغن پالم

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۷

سازمان ملی استاندارد ایران مدتی است درباره موضوع «استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات» سکوت کرده و اظهارنظری در این باره نمی‌کند این در حالی است که برخی ابهامات هنوز درباره این موضوع برطرف نشده است.

به گزارش ایسنا، چند هفته پیش استفاده از روغن پالم در تولید محصولات لبنی با اظهارات وزیر بهداشت کلید خورد و بعد از آن جنجال زیادی در رسانه‌ها و مردم درباره این موضوع به‌وجود آمد. پس از آن سازمان غذا و دارو بااشاره به اینکه اسامی متخلفان اعلام می‌شود، تاکید کرد که مجوز استفاده از روغن پالم در تولید تعداد معدودی از فرآورده‌های لبنی لغو خواهد شد. این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود در صنعت لبنیات به جز فرآورده‌های دارای مجوز در تعداد دیگری از محصولات ازجمله شیر و ماست نیز از روغن پالم استفاده شده است.

در همین حال در تازه‌ترین اظهارات دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که استاندارد جدید مربوط به استفاده از روغن‌های گیاهی مجاز در تولید لبنیات تا پایان شهریور ازسوی سازمان ملی استاندارد اعلام می‌شود.

به گفته وی پیش از این وزارت بهداشت برای تولید هفت قلم کالای لبنی به 450 کارخانه مجوز استفاده از روغن پالم داده بود.

با این حال رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو چندی پیش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد که احتمال لغو استفاده از روغن پالم در تمامی محصولات لبنی با احتساب هفت قلم دارای مجوز نیز وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر