اخبار کوتاه

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۵۳

وظایف اجرایی شرکت ملی فولاد ابلاغ شد

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وظایف اجرایی شرکت ملی فولاد ایران که در آن بر تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری این بخش تاکید شده، به طور رسمی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، کرباسیان برای تحقق ماموریت راهبری توسعه، توانمندسازی، رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی با حفظ سیاستگذاری و نظارت عالیه وظایف اجرایی قابل واگذاری به شرکت ملی فولاد ایران را تعیین و ابلاغ کرد.

برپایه این گزارش، تعیین بسته‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه، اجرای طرح‌های زنجیره فولاد از گندله تا صنایع پایین‌دستی و مواد واسطه‌یی و بهره‌برداری از واحدهای افتتاح‌شده ازجمله وظایف جدید ابلاغی به شرکت ملی فولاد ایران به شمار می‌روند.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو در ابلاغیه خود از شرکت ملی فولاد ایران خواسته تا ماموریت و راهبردهای این شرکت را در ارتباط با موارد ابلاغی یادشده، تعیین کند.

بنابر این گزارش، محمد خان‌داداش‌پور مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز در پی ابلاغیه مزبور طی نامه‌یی از تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر برای لغو مصوبه انحلال و خروج شرکت ملی فولاد از لیست واگذاری تقدیر کرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تاکید کرد: کوشش و مشارکت بیشتر کارکنان در انجام وظایف سازمانی در مقطع فعلی، ویرایش نهایی راهبرد تدوین شده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پاسخگویی به مسوولان از اهم وظایف ذاتی و ملی همکاران این شرکت محسوب می‌شود.

هفت طرح فولاد استانی که دارای ظرفیت 800هزار تا یک‌میلیون تن هستند شامل سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)، میانه (آذربایجان‌شرقی)، نیریز (فارس)، شادگان (خوزستان)، قائنات (خراسان‌جنوبی)، سبزوار (خراسان‌رضوی) و بافت (کرمان) است.


افزایش سقف ضمانت‌ سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

علی تعقلی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانتنامه‌ها تا 30هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، علی تعقلی اظهار کرد: باتوجه به رسالت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک یعنی کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر 70درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85درصد از اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع دیگر مشکل وثیقه ندارند.

وی اظهار کرد: برای سیستان‌وبلوچستان 150میلیارد ریال سهمیه پیش‌بینی شده که این مبلغ قابل افزایش است.

تعقلی افزود: 15نوع ضمانتنامه دیگر به محصولات این صندوق افزوده می‌شود. مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک یادآور شد: ضمانتنامه حسن انجام کار، ضمانتنامه خرید مواد اولیه از جمله محصولات آتی صندوق به شمار می‌رود. حسینعلی سارانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند. وی افزود: این صندوق در حال حاضر صدور ضمانتنامه‌های تعهد پرداخت به بانک‌هایی که صنعتگران جهت اخذ تسهیلات بانکی به آنها مراجعه می‌کنند را بر عهده می‌گیرد. سارانی گفت: سقف هر ضمانتنامه برای هر شخص حقیقی 10میلیارد ریال است. او ادامه داد: صنعتگران برای انجام امور مربوط به ضمانتنامه باید به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان‌وبلوچستان مراجعه تا از این طریق برای آنان در خصوص صدور ضمانتنامه پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

رییس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: مشتریان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طبق قانون از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.


برنامه‌های توسعه‌ای معادن مهدی‌آباد

مجتمع معدنی مهدی‌آباد با دارا بودن ذخیره ۳۴۲میلیون تنی سرب و روی با عیار متوسط 5.5درصد روی و ۲درصد سرب و ۱۱۳میلیون تن باریت، بعد از استقرار دولت یازدهم یکی از موارد موفق جذب سرمایه‌گذار خارجی در ایران را آغاز کرده که با حضور شرکت‌های استرالیایی و عمانی شکل پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در حال حاضر طرح‌های اصلی این مجتمع شامل 4پروژه در بخش‌های باطله‌برداری به میزان 188میلیون تن طی 4سال اول، احداث کارخانه 100هزار تنی شمش روی طی 3سال، احداث کارخانه 100هزار تنی کنسانتره روی طی 3سال و احداث کارخانه فرآوری باریت با ظرفیت ورودی یک‌میلیون تن در سال طی 18‌ماه است.

احداث کارخانه فرآوری باریت مهدی‌آباد موقعیت مناسبی برای ایران جهت صادرات این ماده معدنی در حوزه نفت‌خیز خاورمیانه را ایجاد خواهد کرد.

این معدن علاوه‌بر سرب و روی دارای ذخایر غنی باریت جهان بوده و هم‌اکنون بالاترین میزان استخراج باریت ایران را به خود اختصاص داده و اقدام به جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه فرآوری یک‌میلیون تنی باریت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر