«کافه نان» ۴ سال در پیچ و خم ایرادات اداری

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۹

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی تهران، عدم رعایت بهداشت در واحدها را عمده اشکالات سیستم تولید دانست و گفت: دیدگاه سنتی دراصناف باید تغییر کند و بدنه اصناف همراه با هم به فکر تمام اتحادیه‌ها و مردم باشند. محمد کریمی با اشاره به اینکه واحدهای نانوایی آنچنان به بهداشت اهمیت نمی‌دهند، اظهارکرد: عدم رعایت بهداشت در سیستم توزیع و تولید یکی از اشکالات عمده محسوب می‌شود که با آغاز فعالیت رسته کافه نان بهداشت به واحدهای قدیمی درپی تزیین و دیزاین مغازه برای جلب مشتری بازخواهد گشت. وی ادامه داد: دردنیا کافه نان فعالیت آشنایی است که حمایت از این رسته اشتغال‌زایی بدون نیاز به سرمایه بسیار با وجود شرایط اقتصادی جوانان ایجاد خواهد کرد. رییس اتحادیه نان‌های صنعتی افزود: نانوایی‌ها دارای فضای بسیاری هستند که اکثر این فضا بدون استفاده مناسب درحالی که اجاره واحدی برای فعالیت سنگین است، رها شده از این رو نانوایی‌های سنتی نیز تنها با افزودن اجاق کوچک و سر وسامان دادن به ظاهر واحد خود می‌تواند هزینه‌هایشان را پوشش دهند. کریمی با تاکید بر اینکه باید از تک محصولی به سمت چند محصولی حرکت کنیم، گفت: با تولید نان‌های بیشتر هزینه‌ها سر‌شکن خواهد شد که ثبات قیمت نان مصرفی خانواده و حمایت از خانواده و تولیدکننده صورت خواهد گرفت.

این فعال صنفی ادامه داد: خرید و مصرف در محل کافه نان اتفاق خواهد افتاد و مشکلات 3 ساله نانوایان درپی عدم اختصاص نرخ‌نامه که کاهش کیفیت تولید را همراه داشته از بین خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت 4 سال از مطرح شدن کافه نان درکشور این طرح عملی نشده است، بیان‌کرد: احتمال ایجاد تداخل صنفی از سوی اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن وتجارت مطرح شده و این درحالی است که کافه کتاب و کافه قنادی درحال فعالیت است. کریمی تاکیدکرد: باید حالت و وضعیت فعلی نان تغییر کند اما مسوولان آنچنان رغبتی از خود نشان نمی‌دهند از سوی دیگر باید تعداد برندهای تولیدی نان افزایش یابد و فعالیت درصنعت نان امکان کار و سرمایه‌گذاری دارد. رییس اتحادیه نان‌های صنعتی تاکیدکرد: در دنیای امروز واحدهای کوچک به دلیل هزینه‌های جانبی کمتر، سرعت انجام کار بیشتر و سرعت بیشتر در ایجاد واحدهای صنفی کوچک نسبت به واحدهای بزرگ اهمیت ویژه‌یی دارند. وی یادآور شد: باید بیشتر فعالیت‌ها معطوف به واحدهای کوچک و نیمه صنعتی باشد و دولت تنها حامی و ارایه‌دهنده مجوز آغاز فعالیت باشد. کریمی ادامه داد: دیدگاه و سیاست سنتی همچون حدود صنفی که دردنیا جایگاهی ندارد باید در اصناف تغییر کند، دنیای امروز بنا بر فضای رقابتی و با نظارت دقیق و مشخص معنا دارد. او با اشاره به اینکه باید تولید و کیفیت ارتقا یابد تاکیدکرد: اصناف باید علمی و آکادمیک اداره شود و فرهنگ غلطی است که هر اتحادیه‌یی تنها به فکر حمایت از صنف خود باشد بلکه باید کل اصناف در راستای منافع اصناف و مردم حرکت کنند. به گزارش تسنیم 24 تا 27 شهریور نمایشگاه نان در محل دایمی نمایشگاه تهران برگزار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر