ابلاغ لایحه حمایت از تولید در مجلس

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۷۶

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از قرائت لایحه حمایت از تولید در جلسه علنی امروز مجلس خبر داد و افزود: روز یک‌شنبه آخرین ایرادات شورای نگهبان به این طرح بررسی و رفع ابهام شد و روز سه‌شنبه در صورت نهایی‌شدن ابلاغ می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این لایحه در پایان سال93 تصویب شد و برای رفع ایرادات شرعی و قانونی دوبار به شورای نگهبان رفته و برگشته است.

وی ادامه داد: یک‌شنبه جلسه‌یی با حضور علیزاده نماینده شورای نگهبان در مجلس داشتیم و دو ایراد شورای نگهبان به این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: یک ایراد به دلیل مغایرت شرعی و ایراد دیگر به علت مشکل قانونی وارد شده بود که توانستیم نظر شورای نگهبان را جلب کنیم و با اصلاحی که صورت گرفت، هر دو اشکال شورای نگهبان برطرف و روز سه‌شنبه در مجلس نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با ابلاغ این لایحه و اجرا از سوی دولت، گشایش‌های بسیاری در اقتصاد حاصل شده و گره‌های بخش خصوصی تا حدود زیادی باز خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اشاره به امتیازات این لایحه برای بخش تولید گفت: در این لایحه راه‌های تامین منابع متعددی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده، افزایش سرمایه بانک‌ها دیده شده، بدهی‌ها به صندوق حساب ذخیره ارزی، بحث اسناد خزانه و مطالبات کارانه از دولت تعیین تکلیف شده و در بسیاری از حوزه‌ها از احکام خوبی برخوردار است که به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: پس از اعلام وصول این لایحه در سال93، مجلس در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مورد بررسی قرار داد اما پس از ارایه به شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شد و حال این لایحه از شورای نگهبان برگشته و ایرادات آن نیز برطرف شده است.

گفتنی است، از آنجا که در لایحه ابتدایی حمایت از تولید، بار مالی 10 تا 12هزار میلیارد تومان آورده شده بود در نتیجه برای تامین منابع مالی این لایحه پای دولت به میان می‌آید از این‌رو نهایی‌شدن و ابلاغ این لایحه در مجلس باید با در نظر گرفتن بار مالی باشد تا قانونی با پشتوانه به تصویب برسد و برای واحدهای تولیدی کاربردی باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر