دولت برای خروج از رکود باید پول خرج کند

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دولت باید برای خروج غیرتورمی بخش تولید از رکود هزینه کند، اظهارکرد: هم‌اکنون فقط ۳۰ درصد از ظرفیت بنگاه‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۷۰ درصد ظرفیت‌ها بلا استفاده است. سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی

با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای خروج غیرتورمی اقتصاد کشور از رکود، اظهارکرد: دولت باید برای اجرایی شدن بسته اقتصادی خروج غیرتورمی خود از رکود در بخش تولید هزینه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان دخالتی در مشکلات که به آنها تحمیل شده نداشته‌اند، افزود: دولت باید برای رد دیون بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط تدبیر مناسبی را به کار گیرد تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: قرار بود درصدی از منابع دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص پیدا کند اما هم‌اکنون یک ریال هم منابع به بخش تولید تزریق نشده است. سهل‌آبادی با اشاره به اینکه 15درصد از مجموع بدهی‌های بانکی به بخش تولید اختصاص دارد، تصریح کرد: در بسته خروج غیرتورمی از رکود هیچ پیشنهادی برای حل معضل معوقات صنعتگران پیشنهاد نشده که همین ابهاماتی را برای فعالان این بخش به وجود آورده است. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید براینکه دولت باید برای خروج غیرتورمی بخش تولید از رکود هزینه اصولی کند، اظهارکرد: هم‌اکنون فقط 30 درصد از ظرفیت بنگاه‌های تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و 70 درصد ظرفیت‌ها بلا استفاده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی راکد نیازمند سرمایه زیرساخت ندارد، گفت: اکثر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با مشکلات بانکی روبه‌رو هستند که این امر باعت شده نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر