درخواست فولادسازان برای اعمال تعرفه سنگین روی واردات

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۹


سیدرضا شهرستانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است: اعمال دامپینگ(عرضه کالا به نرخ کمتر از قیمت تمام‌شده) از سوی چین و روسیه در بازار ایران، نیاز به اعمال تعرفه سنگین بر واردات بی‌رویه تولیدات فولادی دارد و بی‌تدبیری در این عرصه موجب توقف تولید داخلی می‌شود.

شهرستانی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: امروز شرایط بین‌المللی موجب کاهش قیمت نفت در بازار معاملات شده و در کنار آن تحریم‌های ظالمانه همراه با تورم موجود، وضعیت دشواری را پیش روی قرار داده که باید متناسب با این اوضاع چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: کاهش میزان تقاضای تولیدات فولادی در بازار داخلی که همراه با افت اجرای پروژه‌های عمرانی است، فولادسازان را در شرایط بحرانی قرار داده، به‌گونه‌یی که از محموله 140‌هزار تنی یک واحد فولادسازی ارایه‌شده به بورس کالا در روز گذشته نزدیک به یک‌سوم آن فروخته شد و این شرایط نامطلوب است. شهرستانی اضافه کرد: متوسط قیمت یک شاخه میلگرد در ابتدای سال جاری هر کیلوگرم 2‌هزار تومان بود اما اکنون به یک‌هزار و 550تومان رسیده است. وی یادآور شد: فولادسازان کشور 80درصد در زمینه نورد و 20درصد آنها ذوب‌کارند و از مجموع ظرفیت 30‌میلیون تنی در بخش نورد، بخش خصوصی که سهم 15میلیون تنی دارد، امروز با تولید پنج میلیون‌تن به فعالیت خود ادامه می‌دهد و باتوجه به مشکلات موجود باید تدبیر لازم اندیشیده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر