اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۵

پرداخت یارانه صنعت تا 1394

علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت،معدن‌وتجارت گفت: یارانه بخش صنعت برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین توسعه صادرات خدمات فنی - مهندسی و محصولات با فناوری بالا تا پایان سال پرداخت خواهد شد. یزدانی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: براساس مصوبه دولت و در چارچوب قانون مبلغ یک‌هزار و 300‌میلیارد تومان به‌عنوان یارانه بخش صنعت به وزارت صنعت،معدن‌وتجارت اختصاص پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه یارانه صنعت از محل اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: از میزان یارانه تخصیص یافته، 1200‌میلیاردتومان در جهت حمایت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و 100‌میلیارد تومان نیز با هدف توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات با فناوری بالا اختصاص می‌یابد.


افزایش سقف تسهیلات به صنایع کوچک

علی تعقلی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: تسهیلات اعطایی این صندوق تاکنون برای صنایع کوچک تا سقف 10‌میلیارد ریال بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است این سقف افزایش یابد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، تعقلی اظهار کرد: انتظار می‌رود تا یک ماه دیگر این صندوق به صنایع کوچک تا سقف 30‌میلیاردریال تسهیلات پرداخت کند. وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بانک‌های مختلفی نیز تفاهمنامه همکاری امضا کرده و تا جایی‌که امکان داشته باشد دو تا سه برابر وثیقه به صاحب صنعت تسهیلات پرداخت می‌شود.


ارایه تسهیلات به صنعت ضروری است

علیرضا حائری، کارشناس صنعت ارایه تسهیلات با نرخ سود ۷ تا ۹درصد به قراردادهای صادراتی را راهی برای افزایش صادرات و دستیابی به اقتصاد بدون نفت عنوان کرد.

حائری در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: تولید‌کنندگان پیش از تشدید تحریم‌ها می‌توانستند با گشایش ال‌سی روی این اسناد اعتباری یا قراردادهای معتبر صادراتی، تسهیلاتی با نرخ بهره 7درصد از شبکه بانکی دریافت کنند.

وی توضیح داد: در آن زمان 75 تا 80 درصد ارزش ال‌سی یا قرارداد صادراتی به‌صورت تسهیلات به تولید‌کنندگان پرداخت می‌شد که اگر این مساله احیا شود، کمک موثری جهت دستیابی به اقتصاد بدون نفت خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر