روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۵۶

8 اقدام گمرک برای صادرات فرآورده‌هاى نفت ‌و گاز

گروه تجارت براساس توافق با ستاد مرکزى مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرآیند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در گمرک ایران صورت خواهد گرفت و مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملى با ارائه تعهد قبل از وصول جوابیه کارگروه فنى استاندارد مشمول خروج از گمرک می‌شوند. همچنین 8 اقدام ویژه گمرک برای تسهیل در انجام صادرات فرآورده‌هاى نفت و گاز اعلام شده که عبارتند از راه‌اندازى سامانه جامع امور گمرکى و پنجره واحد تجارت فرامرزی در کلیه گمرکات اجرایى و امکان دوراظهارى کالاهاى صادراتى و تسهیل در انجام تشریفات صادرات، تنظیم و ابلاغ بسته حمایتى گمرک جمهورى اسلامى ایران از واحدهاى تولیدى، خروج مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملى با ارائه تعهد قبل از وصول جوابیه کار گروه فنى استاندارد، امکان انجام تشریفات ارزیابى مشتقات مایع نفت و گاز در انبارهاى اختصاصى واحدهاى تولیدى، تمرکززدایى، جهت‌دهى و سازمان‌دهى گمرکات اجرایى در جهت پاسخگویى به ارباب‌ رجوع به نحوى که از مراجعه آنها به دفاتر ستادى کاسته شود، توافق با ستاد مرکزى مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت انجام فرآیند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در قالب شیوه‌نامه انتخاب فعالان اقتصادى مجاز، تسهیل تشریفات گمرکى صادرات مشتقات مایع نفت و گاز تولید شده توسط پالایشگاه‌ها و پتروشیمى‌هاى مرجع و پیگیرى سیستمى شدن اخذ فاکتورهاى فروش بورس از طریق سامانه ثامن و سازمان بورس جهت کاهش بروکراسی اداری و اقدامات لازم برای اصلاح دستورالعمل ستاد در راستای تسهیل صادرات.


تسهیلات برای برندگان رتبه‌بندی IMI-100

گروه صنعت سازمان مدیریت صنعتی با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با نگاه به شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار هر سال به رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد می‌پردازد و با هدف گسترش رقابت در فضای کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی اقدام به تدوین فهرست 100شرکت برتر ایران(IMI-100) می‌کند. این سازمان درصدد است، تصویری قابل اعتماد از چگونگی تغییرات در آرایش بنگاه‌های بزرگ ارائه کند و در همین زمینه از ارائه تسهیلات ویژه وزارت صنعت به این شرکت‌ها خبر داده است. به گزارش سازمان مدیریت صنعتی، بیشترین رشد در صورت‌های مالی سال 94 متعلق به شرکت‌های فعال در زمینه پولی و بانکی بوده و جذاب‌ترین و پرشتاب‌ترین گروه‌های رتبه‌بندیIMI-100 نیز گروه صنایع خدماتی وابسته به رایانه اعلام شده است. در رتبه‌بندی امسال بانک ملی، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت ایران خودرو به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را از آن خود کردند.

سازمان مدیریت صنعتی همچنین به معرفی برند برتر در گروه صنایع رایانه پرداخته و امسال در این گروه آسان پرداخت پرشین(آپ) که از اوایل پاییز 95 وارد بورس اوراق بهادار تهران شد به عنوان تنها PSP فهرست 100تایی برترین شرکت‌ها در صدر جدول قرار گرفته است. پس از آپ، شرکت خدمات انفورماتیک، پرداخت اول کیش، شاپرک، تجارت الکترونیک پارسیان(پککو)، به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان(سپ)، ایران کیش، آتیه داده‌پرداز، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و پرداخت نوین آرین قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر