روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۹۷

سهم صنایع کوچک و متوسط از رشد 7.4درصدی اقتصاد

گروه تجارت| به‌دلیل شرایط اقتصادی بین صنایع بزرگ، کوچک و متوسط شکاف وجود دارد و باوجود رشد اقتصادی 7.4درصدی اعلام شده کماکان بخش خصوصی از رکود در صنایع کوچک و متوسط سخن می‌گوید. در این زمینه نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران باتوجه به رشد اقتصادی 7.4درصدی امسال ‌گفت: ‌در بخش نفت به علت افزایش تولید و فروش رشد خوبی در سال جاری داشته‌ایم و طبیعتا این موضوع اثر مهمی در رشد اقتصادی داشته است. ‌

پدرام سلطانی در مورد تاثیر این رشد بر بخش‌های مختلف صنعتی، افزود: با توجه به اینکه رشد اقتصادی بدون نفت 4.5درصد اعلام شده است، رقم مذکور نشان می‌دهد که سایر بخش‌ها هم رشد اقتصادی داشته‌اند، اما مشکلی که به دلیل وضعیت اقتصادی وجود دارد شکاف بین صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط است. وی با بیان اینکه در بخش‌های عمده و اساسی اقتصاد، شاهد رشد هستیم، گفت: اما کماکان صنایع کوچک و متوسط دچار رکود هستند.


بهره‌برداری از ۴۵۲ پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی

گروه صنعت| در ایام دهه فجر، ۱۹۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. معاون وزیر صنعت از افتتاح ۴۵۲طرح عمرانی در دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۵۸طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۲هزار میلیارد ریال و ۱۲۳میلیون دلار در بخش ارزی، به بهره‌برداری

می‌رسد.

علی یزدانی افزود: افتتاح این طرح‌های صنعتی برای بیش از ۹هزار نفر اشتغال به همراه دارد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تصریح کرد: مدیران استانی باید از وضعیت زیرساخت‌های عمرانی همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خود مطلع باشند و در کمترین زمان، نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود در این مناطق صنعتی اقدام کنند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ویژگی‌های دولت الکترونیک پرداخت و گفت: کارگروه ویژه توسعه خدمات دولت الکترونیک در سازمان و سایر استان‌ها فعال شده است، بنابراین، مدیران استانی باید این ماموریت را جدی گرفته و در جهت پیاده‌سازی آن، نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


رشد 11درصدی تولید فولاد ایران در سال 2016

گروه معدن| انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد خام ایران در سال 2016 را 11درصد اعلام کرد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد

(worldsteel association)، ایران طی 12ماهه سال 2016 میلادی، 17میلیون و 895هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، 16میلیون و 146هزار تن بود.

میزان تولید در ماه دسامبر، آخرین ماه میلادی سال 2016، یک‌میلیون و 521هزار تن بود که در مقایسه با رقم یک میلیون و 336هزار تنی مدت مشابه سال گذشته، 14درصد رشد نشان می‌دهد. ایران در سال 2016 همچون سال 2015 میلادی، رتبه چهاردهم تولید فولاد جهانی را کسب کرد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، 66کشور تولید‌کننده فولاد جهان یک‌میلیارد و 603میلیون و 989هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با آمار یک میلیارد و 592میلیون و 428هزار تنی مدت مشابه سال گذشته، 0.73درصد رشد نشان می‌دهد. چین با 808 میلیون و 370هزار تن بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد جهانی در سال 2016 میلادی بود. کشورهای بزرگ بعدی تولید‌کننده فولاد خام به ترتیب ژاپن 104 میلیون و 722هزار تن، هند 95میلیون و 618 هزار تن، امریکا 78میلیون و 619هزار تن، روسیه70 میلیون و 800هزار تن و کره‌جنوبی 68میلیون و 567 هزار تن بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر