عرضه دو محصول جدید دانش‌‌بنیان از سوی ایران‌خودرو

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۶۳

با گذشت یک سال از اجرایی شدن شدن برجام، ثمره این اتفاق در حوزه‌های مختلف صنعت و اقتصاد دیده می‌شود. اگرچه قرارداد با پژو پس از برجام، انتقادات فراوانی را به دنبال داشت اما حالا با رونمایی از طراحی و توسعه دو محصول از این قرارداد، انتقادات از سوی کسانی که مدعی بی‌ثمر بودن برجام به ویژه در صنعت خودرو بودند تا حدی کمرنگ می‌شود.

در این راستا، گروه صنعتی ایران خودرو مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس برای نخستین ‌بار طراحی پژو i 207 صندوق‌دار در ایران را انجام داده که در نوع خود در جهان منحصر به فرد است. همچنین مدل جدیدی از خودرو دنا با عنوان دنا پلاس نیز طراحی شده است. ‌روی پروژه پژو i 207 و دنا پلاس 95میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و افزایش ظرفیت صنعت خودرو را در پی داشته است. طراحی این دو خودرو براساس اصول تولید دانش‌بنیان است که برای نخستین ‌بار در ایران انجام شده و گام بزرگی در راستی توسعه و گسترش سهم بازار بزرگ‌ترین شرکت خودرویی کشورمان به شمار می‌رود.


طراحی دانش‌ بنیان برای حفظ سهم بازار

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو در نشست طراحی نخستین پژو i 207 صندوق‌دار در ایران و معرفی دنا پلاس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می‌آید و در این راستا دو محصول جدید i 207صندوق‌دار و دنا پلاس برای عرضه به بازار مهیا می‌شوند. کیوان وزیری تاکید کرد: اجرای پروژه طراحی پژو i 207 صندوق‌دار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو 10ماه زمان و حدود500 میلیارد ریال نیز هزینه داشته و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال96 تجاری‌سازی شده و به بازار عرضه شود. وزیری ادامه داد: پژو i 207 براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوق‌دار و به عنوان یک خودرو خانواده طراحی شده تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود. قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو و رییس مرکز تحقیقات این شرکت همچنین با اشاره به تغییرات این محصول متذکر شد: تغییرات پژو i 207 صندوق‌دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مد نظر قرار گرفته است.


گام بزرگ ایران خودرو در تولید «دنا پلاس»

این مسوول ایران خودرو در ادامه این نشست گفت: همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کرده‌اند. وزیری با اشاره به اینکه طراحی خودرو دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: در ساخت ماشین‌آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری‌هایی با شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفته است. وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دنا پلاس 14ماه طول کشیده و ایران خودرو بیش از 500 میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری کرده است. دنا پلاس نخستین خودرو داخلی است که با 4 ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

وزیری با بیان اینکه دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین ‌بار در یک خودرو ساخت داخل با برند ملی وجود دارد، افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه‌های هوای جانبی با 4 ایربگ وارد بازار می‌شود. همچنین دنا پلاس نخستین محصول ملی است که با سان‌روف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چند رسانه‌یی جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می‌شود. وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها باعث جذابیت بیشتر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است. وزیری ادامه داد: افزودن لامپ‌های ال‌ ای‌ دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما(daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ‌ام و، مرسدس بنز و... هم دیده می‌شوند ازجمله تغییرات در چراغ‌های این خودرو به شمار می‌رود. در چراغ‌های عقب نیز تغییراتی، البته کم‌تر از جلو، اعمال شده و چراغ‌های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می‌شود. قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران از دیگر مشخصات دنا پلاس را طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گلگیر عقب عنوان کرد.

گفتنی است، این بهبودها براساس نیازسنجی بازار و خواست مشتریان انجام شده و با عرضه آن نیاز این بخش از بازار و مشتریان پوشش داده خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر