معافیت‎های مالیاتی برای صادرکنندگان و واحدهای تولیدی جدید

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۴۹

در قانون امتیازات و معافیت‌هایی برای کسانی در نظر گرفته شده است که قصد به‌کارگیری سرمایه خود در فعالیت‌های تولیدی را دارند و اگر این افراد سرمایه خود را در بخش صادرات به‌کار بگیرند، تمامی محصولات صادراتی آنها نیز از مالیات معاف خواهد بود. در این زمینه رییس سازمان امور مالیاتی درخصوص معافیت‌های مالی در جهت رونق اقتصادی که از سوی این سازمان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس قانون مالیات مستقیم که در ماده‌های 132، 138 و 139 به آن اشاره شده، امتیازاتی برای فعالان بخش‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

سیدکامل تقوی‌‌نژاد افزود: افرادی که فعالیت‌های تولیدی، معدنی و گردشگری را در استان‌ها راه‌اندازی کنند، به مدت 5سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و چنانچه همین واحدها در شهرک‌های صنعتی ایجاد شوند، این مدت به 7سال افزایش پیدا می‌کند و اگر این صنایع در مناطق محروم ایجاد شود، صاحبان این صنایع 10 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

وی تصریح کرد: همچنین چنانچه فعالیت‌های تولیدی، معدنی و گردشگری در شهرک‌های صنعتی مستقر در مناطق محروم راه‌اندازی شوند نیز افراد به مدت 13 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. تقوی‌نژاد اظهار کرد: ضمن اینکه درخصوص بخش اشتغال نیز سیاست‌گذاری‌هایی صورت گرفته است که بر اساس آن اگر واحدها در سال‌های آتی بتوانند تعداد کارکنان خود را 50 درصد افزایش دهند، به مدت یک‌سال به زمان بخشودگی مالیاتی آنها افزوده می‌شود و در این حالت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند از معافیت مالیاتی به مدت 15 سال بهره‌مند شوند. رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: البته درخصوص صادرات محصولات خام یک استثنا وجود دارد و آن این است که افراد و شرکت‎ها در این زمینه از 20 درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط رکود و رونق همواره باید قانون اجرا شود، تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کنند در شرایط رکود، مالیات بیشتری اخذ می‌شود، باید در این زمینه تعمیق بیشتری در قوانین مالیاتی انجام دهند؛ زیرا تمام مالیات‌ها بر اساس قانون اخذ می‌شوند و اگر شرکت یا شخصی دچار زیان شده باشد، قطعا از او مالیات اخذ نمی‌شود و تمام مالیات‌ها از سود اخذ می‌شوند و کسی که سود کند مالیات نیز پرداخت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر