روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۶۵

دخالت 2 مامور گمرک در فرار مالیاتی 10میلیاردی

گروه تجارت| دو نفر از کارکنان گمرک پرویزخان در تبانی با صاحبان کارخانه‌یی تولیدی فرار مالیاتی ۱۰میلیاردی رقم زدند. رییس کل گمرک با اذعان به این موضوع، با بیان اینکه چند سال پیش کارخانه‌یی برای فرار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قصد صادرات محصول خود را داشته است، اما محصول خود را صادر نکرده و از پرداخت حقوق دولت فرار کرده است، افزود: گمرک یک‌سال بعد این پرونده را بررسی و به دستگاه قضایی ارسال کرده است و دستگاه قضایی برای بررسی بیشتر این پرونده را به دلیل حساسیت بالا به یک سازمان بیرونی ارجاع داده و در همین راستا دستگاه قضایی عده‌یی را احضار کرده است. مسعود کرباسیان با بیان اینکه گمرک به وظیفه قانونی خود عمل کرده و دو مجرم اصلی این پرونده را معرفی کرده است، یادآور شد: جرم این دو نفر سهل‌انگاری در بررسی اسناد و احتمالا تبانی با صاحبان کارخانه برای فرار مالیاتی بوده و کارخانه‌یی که فرار مالیاتی داشته کارخانه‌یی تولیدی بوده است، که با همکاری این دو نفر از پرداخت مالیات فرار کرده است.


صادرات ترکیه به ایران 37درصد افزایش یافت

گروه تجارت| صادرات ترکیه به ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۶۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۶۲میلیون دلار رسید اما واردات ترکیه از ایران در این ماه یک درصد کاهش یافت. آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد، مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 8ماه نخست سال جاری میلادی با افت 7درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری دو کشور در 8 ماهه نخست امسال به 6.321میلیارد دلار کاهش یافته و افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. واردات ترکیه از ایران با افت 32درصدی در 8 ماهه نخست امسال به 2.962میلیارد دلار رسیده است. نفت و گاز مهم‌ترین کالاهای وارداتی ترکیه از ایران هستند و افت واردات ترکیه از ایران (به لحاظ ارزش) طی ماه‌های اخیر عمدتا به دلیل افت قیمت و گاز بوده است. در عین حال صادرات ترکیه به ایران در 8 ماهه نخست امسال با رشد 37درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 3.359میلیارد دلار رسیده است. ایران هفتمین مقصد صادراتی ترکیه و نهمین تامین‌کننده کالاهای مورد نیاز این کشور در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی شناخته شده است.


جلسه مجلس با نعمت‌زاده درباره مدیریت قاچاق

فارس| سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر صنعت، نعمت‌زاده قول داد تا پایان سال آیین‌نامه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور اجرایی شود. سعید باستانی اظهار داشت: در جلسه‌یی که با حضور وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد، موضوع عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا از سوی نمایندگان مطرح شد که وزیر صنعت در این مورد عنوان کرد که یک‌سری آیین‌نامه‌های داخلی برای اجرا نیاز بوده و این آیین‌نامه‌ها تهیه شده است. وی افزود: وزیر صنعت قول داد، آیین‌نامه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا تا پایان سال اجرایی شود و بر این اساس، قاچاق کالا از مبدا تا مقصد

رصد شود.

باستانی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود این است که اختلاف زیادی بین آمارهای مربوط به صادرات کالای کشورهای دیگر به ایران و آمار واردات کالا به کشورمان وجود دارد، به عنوان مثال رقمی که به عنوان صادرات کالا از ترکیه به ایران توسط ترکیه مطرح می‌شود، بیشتر از آمار واردات کالا از این کشور به ایران است که توسط مسوولان ایرانی اعلام می‌شود، زیرا بخشی از کالاهای ترک به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود که در آمارهای ما ثبت نمی‌شوند. وی با بیان اینکه در مورد برخی کالاها، مسوولیت‌ مبارزه با قاچاق بین چند وزارتخانه تقسیم شده و ممکن است برخی وزارتخانه‌ها این مسوولیت را نپذیرفته باشند، گفت: مثلا در مورد قاچاق گوشی‌های تلفن‌همراه، عملیات شناسایی از طریق رجیستری گوشی بر عهده وزارت ارتباطات است، اما تعیین مصادیق قاچاق بر عهده وزارت صنعت گذاشته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر