روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۵۱

تولید 500 هزار تنی گوشت

گروه صنعت| در سال گذشته 490هزار تن فرآورده‌ گوشتی در کشور تولید شد که تقریبا برابر با میزان تولید در سال 93 بوده است. همچنین در سال 94، 7.5 تا 8 میلیون دلار صادرات فرآورده‌های گوشتی از ایران صورت گرفت که البته رقم قابل‌توجهی نیست و فعالان بخش خصوصی درصدد افزایش آن از طریق گسترش بازارهای هدف و عرضه محصولات جدید به متقاضیان در قالب نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های گوشتی هستند. دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی ضمن اعلام مطالب فوق به اینکه حدود ۶۵ تا ۶۶ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی فعال است، اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی در ایران 5 کیلوگرم برای هر نفر است درحالی که این رقم در کشوری مانند ترکیه به 22کیلوگرم می‌رسد. مجید افلاکی با بیان اینکه در شرایط رکود، وضعیت صنایع غذایی در مقایسه با صنایع دیگر بهتر است، گفت: درحال حاضر صادرات فرآورده‌های گوشتی به کشورهایی مانند عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که امیدواریم شاهد افزایش این صادرات باشیم. وی تاکید کرد: امکان افزایش ظرفیت فعال در کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی وجود دارد و می‌توانیم این ظرفیت را به 800 تا 900هزار تن برسانیم. دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت فرآورده‌های گوشتی گفت: تا سال گذشته، پیشنهاد خاصی برای سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت نداشتیم ولی امیدواریم با برگزاری نخستین نمایشگاه محصولات پروتئینی در تهران شاهد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در این صنعت باشیم. نوروز مهبد، مدیر نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته نیز با بیان اینکه این نمایشگاه در روزهای 15تا 18 آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: کشورهای استرالیا، نیوزیلند، برزیل، آلمان، فرانسه، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و فنلاند برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.


رشد محسوس صادرات به اروپا

تسنیم| صادرات ایران به برخی کشورهای اروپایی در چهارمین ماه سال جاری میلادی رشد بی‌سابقه‌یی داشته؛ به طوری که صادرات به یونان در این ماه ۱۰۸برابر، فرانسه ۶۰ برابر و اسپانیا ۹برابر شده است. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد، واردات اتحادیه اروپا از ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی با رشد قابل توجه 3برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. 28عضو اتحادیه اروپا در آوریل سال گذشته 107میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند اما این رقم در مدت مشابه سال جاری به 326میلیون یورو افزایش یافته است. واردات یونان از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 108برابر شده و به 35.6میلیون یورو رسیده است. یونان در آوریل سال گذشته تنها 328هزار یورو کالا از ایران وارد کرده بود. واردات فرانسه از ایران نیز در آوریل امسال 60 برابر شده و از 1.3میلیون یورو در آوریل سال گذشته به 78.4میلیون یورو در مدت مشابه امسال رسیده است. اسپانیا نیز یکی دیگر از اعضای اتحادیه اروپاست که در چهارمین ماه سال جاری میلادی واردات از ایران را به طور قابل توجهی افزایش داده است. واردات این کشور از ایران در آوریل 2015 بالغ بر 13میلیون یورو بوده که این رقم با رشد حدود 9برابری به 115میلیون یورو در آوریل امسال رسیده است. واردات رومانی از ایران نیز با رشد 7.5برابری به 18میلیون یورو و واردات بلژیک از ایران با رشد حدود 4برابری به 17.1میلیون یورو رسیده است. در عین حال واردات ایتالیا از ایران در آوریل امسال به کمتر از نصف کاهش یافته است. ایتالیا در آوریل سال گذشته 50.3 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود و این رقم را در مدت مشابه امسال به 21.7میلیون یورو کاهش داده است. واردات آلمان از ایران نیز با رشد اندکی مواجه شده و به 21.5میلیون یورو بالغ شده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل 21.2میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود. در 4ماهه نخست سال جاری میلادی 725میلیون یورو کالا از ایران توسط اتحادیه اروپا وارد شده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 58 درصدی داشته است. اعضای اتحادیه اروپا در 4ماهه نخست سال قبل 457میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.


رونق تجارت صنایع ایمنی

گروه صنعت| همزمان با برنامه‌های رونق بسیاری از صنایع کشور در دوره جدید، یکی از صنایعی که شاید کمتر شناخته شده باشد اما نقش مهمی در امن‌سازی شبکه فعالیت صنایع دیگر ایفا می‌کند، صنایع لوازم و تجهیزات ایمنی است. در این راستا، اتحادیه شرکت‌های فنی و مهندسی شبکه‌های ایمنی و حفاظت الکترونیک با حمایت اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در نظر دارد برای نخستین ‌بار، بنگاه‌های صنعتی فعال در این حوزه را گرد هم آورد تا متقاضیان این صنعت با بازار آن و صنعتگران این حوزه نیز با نیازهای روز بازار آشنا شوند و با مشتریان خود تعامل کنند. در این زمینه، دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی تخصصی حفاظت الکترونیک و اتوماسیون(ایران امن) از برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 6 لغایت 9مرداد ماه 95 در بوستان گفت‌وگو خبر داد. فرشید نوروزخانی هدف از برگزاری این نمایشگاه را بالا بردن سطح علمی، تجهیزاتی و بومی شدن دانش فنی این حوزه در کشور و ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان صنایع ایمنی، رونق تولید تجهیزات در عرصه حفاظتی، امنیتی و ایمنی و تعامل بین صاحبان صنایع و متخصصان ذکر کرد.


استحکام در بازار ترکمنستان

گروه تجارت| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه ایران‌پروژه در عشق‌‌آباد اعلام کرد که کشورمان بیش از هر زمان دیگری به دنبال مستحکم کردن جای پای خود در بازار ترکمنستان است. ولی‌ا... افخمی‌راد افزود: شرایط حال حاضر ترکمنستان بیش از هر زمان دیگری آماده حضور کالاهای ایرانی است و با توجه به صادرات یک میلیارد دلاری کشورمان به ترکمنستان و واردات 8 میلیارد دلاری ترکمنستان از جهان، امکان افزایش حجم مبادلات تجاری وجود دارد و ما خواستار توجه جدی تجار کشورمان به این بازار هستیم. سومین نمایشگاه ایران‌پروژه در بخش‌های صنعت ساختمان شامل تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، توسعه شهری و ساخت و سازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت و گاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سنگ، شیشه، در و پنجره، انواع لوله، بالابرها و سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، برق و... از 28تا 30مرداد ماه سال جاری در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر