روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۳۶

بهبود کیفیت خودروهای داخلی

ایسنا| با گشایش‌های ایجاد شده در دوره پسابرجام کیفیت خودروهای داخلی به‌تدریج بهبود خواهد یافت. دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان این موضوع گفت: با اجرایی شدن برجام خودروسازان و قطعه‌سازان در جهت همکاری با شرکت‌های مطرح بین‌المللی حرکت می‌کنند. ساسان قربانی با بیان اینکه به‌تدریج واردات قطعات خودرویی از چین در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: واردات قطعات از شرکت‌های معتبر اروپایی جایگزین قطعات چینی خواهد شد. دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: خودروسازان و قطعه‌سازان بر همکاری با شرکت‌های صاحبنام بین‌المللی و اروپایی متمرکز شده‌اند که این موضوع انتقال تکنولوژی و رشد کیفیت را به دنبال خواهد داشت. وی افزود: با توجه به روند موجود مصرف‌کنندگان به‌تدریج از اواخر تابستان امسال شاهد بهبود کیفیت خودروهای داخلی و از بین رفتن مشکلات فعلی خواهند بود. قربانی با بیان اینکه در کنار رشد کیفیت خودروهای تولیدی، کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان نیز بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: مهم‌ترین شرط خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی برای همکاری با شرکت‌های خارجی، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی است که باعث رشد کیفیت محصولات تولیدی در کشور خواهد شد.


پیشنهاد تعلیق اصلاحیه یک قانون

گروه صنعت| کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران «اصلاحیه مالیات‌های مستقیم» و پیام سیاست‌های مالی دولت در شرایط رکود را مورد بررسی قرار داد. محمدمهدی رییس‌زاده دبیر انجمن صنایع نساجی، با پیشنهاد تعلیق اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم برای یک یا دو سال گفت: بی‌تردید حدود 80درصد فعالان اقتصادی از تغییرات قانون مالیات‌های مستقیم در اصلاحیه آن بی‌اطلاع هستند، ضمن آنکه سه سال برای اجرایی شدن کامل این قانون زمان پیش‌بینی شده است، به همین سبب این قانون در چهار استان به‌طور قطع و در 14استان تا پایان سال قرار است اجرایی شود.


رشد 1.5‌درصدی تولید فولاد

گروه معدن| انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد 1.5‌درصدی تولید فولاد ایران در 4ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. چنانچه تولید فولاد ایران که در 4ماهه نخست سال2015 بالغ بر 5.488میلیون تن گزارش شده بود در 4ماهه نخست سال جاری میلادی به 5.57میلیون تن افزایش یافته است. تولید فولاد جهان در 4ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 2.8‌درصدی داشته و به 521.2میلیون تن رسیده است. براساس این گزارش در آوریل2016 تولید فولاد ایران بالغ بر 1.509میلیون تن بوده که این رقم با رشد 7.8‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ایران در آوریل سال گذشته 1.399میلیون تن فولاد تولید کرده بود.


آغاز صادرات سیمان به عراق

تسنیم| دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال آغاز صادرات سیمان به بازار عراق در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: صنعت سیمان برای رفع رکود در این حوزه ۲درخواست از دولت دارد. عبدالرضا شیخان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی قرار شده اگر این کشور اولویتی برای واردات سیمان داشته باشد، آن را از ایران تامین کند. البته باید بگویم در حال حاضر علاوه بر ایران هیچ کشور دیگری نیز امکان صادرات سیمان خود را به بازار عراق ندارد. وی بااشاره به اینکه قرار است با طرف عراقی بعد از‌ آغاز صادرات سیمان صحبت‌هایی نیز در مورد تعرفه‌ها انجام دهیم، افزود: با اصلاحات تعرفه صادرات سیمان به بازار عراق می‌توانیم حضور پررنگی در بازار این کشور داشته باشیم. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان درخصوص صحبت‌های اخیر مسوولان دولتی مبنی بر اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی متقاضی کوچک و متوسط اظهار کرد: اصولا پرداخت تسهیلات ارزان یکی از ابزارهای لازم برای رونق بخش تولید است و باید این موضوع را دولت هرچه سریع‌تر در دستور کار خود قرار دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر