روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۷۷

جریمه 2.5 میلیونی برای اصناف

ایسنا| نایب‌رییس اتاق اصناف تهران از جریمه 2.5میلیون تومانی اصنافی که به صندوق مکانیزه فروش تجهیز نمی‌شوند، خبر داد. ابراهیم درستی درباره آخرین وضعیت تجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: حدود سه میلیون واحد صنفی داریم و مطمئنا به این تعداد صندوق مکانیزه فروش وجود ندارد. نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه هر چند این قانون در نظر گرفته شده و لازم‌الاجراست، بیان کرد: ممکن است تجهیز شدن به این صندوق برای برخی اصناف بسیار مثبت باشد چراکه با توجه به شفاف‌سازی هزینه‌های آنها احتمال کم‌ شدن مالیات وجود دارد. درستی افزود: شاید این موضوع تنها به ضرر برخی دانه‌درشت‌ها باشد و ما نیز منکر مجهز ‌شدن برخی اصناف به صندوق مکانیزه فروش نیستیم. اما در مجموع فرار مالیاتی در اصناف وجود ندارد و تنها مشکل ایجاد شده مالیات اصناف مربوط به آنهایی است که پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی ندارند.


افت کارمزد ضمانت سرمایه‌گذاری

گروه صنعت| کارمزد ضمانتنامه‌های این صندوق نیم تا دو درصد است که در سال‌های آینده به 0.25رصد می‌رسد. مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: صدور ضمانتنامه‌های شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان، انواع ضمانتنامه گمرکی (به زودی)، ضمانتنامه‌های تعهد پرداخت و... ازجمله خدمات ارائه شده توسط این صندوق است. علی تعقلی اظهار کرد: این صندوق کاملا دولتی است و با 125میلیارد تومان سرمایه و 70میلیارد تومان ذخایری از جنس سرمایه فعالیت دارد که به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و خصوصی با کمتر از 50 نفر نیروی کار خدمات ارائه می‌دهد. تعقلی افزود: یک بخش شامل ضمانتنامه‌های رایج در سیستم بانکی و بخش دیگر ضمانت‌هایی که در سیستم بانکی ممنوع شده یا متداول نیست که در این صندوق انجام می‌شود.


واردات 6 میلیون دلاری لکسوس

ایسنا| در فروردین ماه سال جاری معادل 6 میلیون دلار از انواع مدل‌های لکسوس از کشورهای ترکیه، امارات متحده‌ عربی، ژاپن و فدراسیون روسیه به ایران وارد شده است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران در فروردین ماه سال جاری 2دستگاه سواری لکسوس ان ایکس 200 تی 4درب سفید مدل 2015 با حجم موتور 1998سی سی از کشور ژاپن به ایران وارد شده است. این دو عدد خودرو معادل 100هزار دلار ارزش دارد. همچنین از ژاپن یک دستگاه سواری لکسوس استیشن nx300h- مدل 2016 ساخت 2015 با حجم متور 2500سی سی نیز وارد ایران شده که این کالا معادل 54 هزار دلار ارزش داشته است. از کشور آلمان نیز یک دستگاه لکسوس NX300H مدل 2016 موتور 2500سی سی وارد ایران شده که این کالا معادل 54 هزار دلار ارزش دارد.


تجارت با امریکا «قانونی» است

ایسنا| معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای امریکایی گفت: ممنوعیت واردات خودرو از امریکا قانونی نیست و نیاز به تصویب مجلس دارد اما با این حال به دلیل حساسیت‌های به وجود آمده مانع از این کار شده‌ایم. محمدرضا مودودی گفت: باید برای این ممنوعیت وجه قانونی تعریف شود چراکه ما باید در نهایت از قوانین تبعیت کنیم و قانون باید به ما اعلام کند که چه کالاهایی نباید ثبت سفارش شود. وی در همین باره ادامه داد: این ممنوعیت درحال حاضر به صورت توصیه است و ما هم تبعیت کردیم. تاکنون هم چند درخواست ثبت سفارش واردات خودروهای امریکایی داشته‌ایم ولی وارداتی انجام نشده است. معاون سازمان توسعه تجارت ایران همچنین توضیح داد: بازاری مانند امریکا برای فرش و زعفران ما یک بازار سنتی بوده است به طوری که پیش از تحریم‌ها حدود 80 تا 90میلیون دلار فرش و حدود 40 تا 50 میلیون دلار زعفران و سایر کالاها به آن کشور صادر کرده‌ بودیم و اکنون دوباره باید این بازار 150میلیون دلاری را احیا کنیم. وی ضمن بیان اینکه نباید رفتارهای رسانه‌یی و برخوردهای عمومی طوری باشد که وضعیت تجارت را تحت تاثیر قرار دهد درباره موضوع واردات شورولت گفت: بر فرض اینکه آن 200شورلت هم وارد ایران می‌شد، قیمتی حدود چهار تا پنج میلیون دلار داشت که در مقایسه با اعداد صادراتی ما به امریکا خیلی کوچک‌تر است. ضمن اینکه شورولت یک خودرو عمومی و میان‌قیمت است که هر قشری می‌تواند از آن استفاده کند و در مقایسه با خودروهایی مانند مازراتی، بوگاتی، پورشه و خودروهای لوکس که اکنون هم در بازار ایران موجود است، قابل توجه نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر