روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۵۲

تجارت ۶۱هزار میلیاردی اینترنتی

گروه صنعت| معاون وزیر صنعت گفت: در سال94 خرید و فروش اینترنتی با تراکنش مالی ۶۱هزار میلیارد تومانی انجام شده و براساس تصمیم دولت، تا سال۹۶، تمام خریدهای دولت باید از طریق سامانه تدارکات دولت انجام شود. به گفته علی‌اصغر توفیق، باتوجه به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت «نماد اعتماد» به سایت‌های فروش کالا ارائه می‌کند و حدود ۴درصد از GDP کشور از طریق معاملات اینترنتی تامین می‌شود. وی اظهار کرد: وزارت صنعت به ۱۶هزار سایت نماد اعتماد ارائه کرده و وقتی مردم خریدی را از این سایت‌ها انجام می‌دهند، باید همان کالای سفارش داده شده را دریافت کنند. توفیق ادامه داد: امکان جعل نشان اعتماد الکترونیکی وجود ندارد، چراکه وقتی خریدار به سایت دارای این نماد مراجعه کند، با یک نشان مواجه است که با کلیک روی آن می‌تواند به صورت مستقیم وارد سایتی شود که اسامی تمام دارندگان مجاز این علامت را در خود ثبت کرده است.


توافق برد-برد دولت و اصناف

گروه صنعت| نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی از توافق برد-برد اصناف با سازمان امور مالیاتی خبر داد. ابراهیم درستی گفت: براساس نتایج جلساتی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، واحدهای صنفی که قطعی مالیاتی سال1393 دارند، مالیات سال1394 را بدون هیچ افزایشی پرداخت می‌کنند، اما اگر در زمان اظهارنامه مبلغ کل مالیات را پرداخت کنند تا تاریخ 15مرداد‌ امسال برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت می‌کنند و اگر در مرحله‌ دوم یعنی تا پایان شهریور مالیات خود را پرداخت کنند تا یک ماه بعد از آن برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت خواهند کرد. وی با بیان اینکه آخرین گزینه پرداخت مالیاتی کسبه تا پایان آذرماه است، گفت: کسانی که قطعی مالیاتی سال1393 را ندارند برای اینکه از توافق مالیاتی سال1394 خارج نشوند اگر 10درصد مالیات خود را برمبنای قطعی سال1392 پرداخت کنند، شامل توافق مالیاتی سال1394 نیز می‌شوند.


تاسیس پژوهشکده بخش‌خصوصی

ایسنا| رییس اتاق بازرگانی ایران از راه‌اندازی پژوهشکده بخش خصوصی به‌عنوان پژوهشکده اتاق بازرگانی همچنین تاسیس فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های جدید اقتصادی خبر داد و گفت: پایه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در سال‌جاری گذاشته می‌شود. محسن جلال‌پور ‌گفت: اتاق بازرگانی ایران براساس تجربه 10ماهه گذشته و رفت‌وآمد هیات‌ها، در سال جدید بازسازی بخش بین‌الملل اتاق را شروع کرده است و به‌طور کلی ساختار این بخش را تغییر داده‌ایم. وی ادامه داد: در این بازسازی، تعریف جدید انجام شده که طبق آن، اتاق ایران بسیار به‌دنبال استفاده از قراردادها و ارتباطات چندجانبه بین ایران و کشور‌های دیگر است. ما در اتاق بازرگانی به سرعت به‌دنبال این موضوع هستیم که از امکان و ظرفیت سازمان‌های چندجانبه که تا امروز بهره نبرده‌ایم، استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر