روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۲۴

راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی

گروه تجارت|

گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام، سامانه کیف پول الکترونیکی را راه‌اندازی کرد. این اقدام به دنبال اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی و در جهت سرعت بخشیدن به عملیات گمرکی صورت گرفته است. از آنجا که در ازای خدماتی مانند توزیع، انبارداری، تخلیه و بارگیری براساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه باید مبلغی پرداخت شود، سامانه جامع امور گمرکی با راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی متصل به کارت‌های هوشمند باعث شده که صادرکننده نیازی به پرداخت مبالغ مالی خدمات نداشته باشد و سامانه به‌ صورت هوشمند از کیف پول الکترونیک آن برداشت می‌کند. این موضوع علاوه بر ایجاد کنترل‌های دقیق و جلوگیری از تخلف موجب افزایش سرعت می‌شود و به حسابداری‌های پیچیده هم نیازی نیست. گمرک ایران در دو سال گذشته موفق شد ۳۴ فعالیت گمرکی را الکترونیکی کند.


بانک‌های اروپایی همچنان مردد

گروه تجارت|

کنفرانسی با عنوان «چشم‌اندازی نو به تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و بریتانیا» این هفته در لندن برگزار می‌شود که قرار است وزیر صنعت در این همایش دو روزه حضور داشته و در ارتباط با اقتصاد ایران پس از تحریم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری سخنرانی کند. فریال مستوفی که به نمایندگی از اتاق تهران در این کنفرانس شرکت می‌کند، از علاقه‌مندی شرکت‌ها و بنگاه‌های بریتانیا برای مشارکت اقتصادی در ایران خبر داد و گفت: یکی از مشکلات همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اروپا، عدم برقراری روابط بانکی و مالی است. وی گفت: اگرچه سوییفت برقرار شده، اما هنوز بانک‌های بزرگ اروپایی برای بازگشایی و توسعه مراودات خود با ایران، مردد و نگران این هستند که اتصال به سیستم بانکی ایران، برای آنها جرایم مالی از سوی امریکا داشته باشد. بانک‌های بزرگ اروپا هنوز بخش کارگزاری خود با ایران را راه‌اندازی نکرده‌اند، از این‌رو بخش‌خصوصی در تلاش است تا در مذاکره با مقامات بخش خصوصی کشورهای اروپایی، آنها را جهت رفع مشکلات بانکی با ایران ترغیب کند.


ورود نمایندگان صنعتی14 کشور

گروه صنعت|

در بیست و سومین نمایشگاه مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین)، شرکت‌ها و نمایندگانی از ۱۴ کشور مختلف جهان شامل ترکیه، آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، مالزی، هلند، پاکستان، اتریش، هندوستان، روسیه و کره‌جنوبی جدیدترین تولیدات خود را عرضه می‌کنند. در این نمایشگاه که از ۵ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود، بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی و ۱۴۵ شرکت خارجی حضور دارند و تعداد شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته از ۳۴ شرکت به ۱۴۵ شرکت افزایش یافته است. جذب سرمایه‌گذاری، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف‌کنندگان و اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


تشدید رکود در بازار آهن‌آلات

گروه صنعت|

آمارها حاکی از این است که اکثر واحدهای صنفی آهن‌فروش با تشدید مشکلات تعطیل شده‌اند و از سوی دیگر، در بخش واحدهای تولیدی نیز در سال گذشته ۱۴ تا ۱۵ واحد تعطیل شدند، سایر کارخانجات نیز با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند. آزاد، رییس اتحادیه کشوری آهن و فولاد در این باره به تسنیم گفت: با توجه به رکود شدید بازار خرید و فروش آهن، معاملات بازار تنها در حد ضرورت انجام می‌شود؛ این در حالی است که حجم تولید کارخانجات نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما درخواست‌ها پایین است. وی گفت: به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت آهن نیز در سطح بازار 10درصد رشد داشته، به نحوی که هر کیلو میلگرد 1350 و هر کیلو آهن 1400 تا 1420تومان به فروش می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر