چهره‌ها

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۱۶۳

چشم‌انداز تجارت با روسیه

گروه تجارت قدیر قیافه، نایب‌رییس اتاق مشترک ایران و روسیه از رفع موانع تجارت با روسیه از جمله حذف بروکراسی صدور روادید، ارزش‌گذاری منطقی کالاهای ایرانی، ایجاد کریدور سبز گمرکی و تنظیم سند همکاری میان ایران و روسیه در بحث گمرک خبر داد. نایب‌رییس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو که 22 اردیبهشت ماه 95 برگزار می‌شود، گفت: برای برداشتن موانع بانکی بین ایران و روسیه، موسسه‌یی به کشور معرفی شده و قراردادی با بانک توسعه صادرات منعقد شد تا کسانی که متقاضی و وارد‌کننده کالای روسی هستند، به این موسسه رجوع کرده و از طریق آن موسسه برای بانک توسعه صادرات اعتبارات اسنادی ایجاد کنند.


بهای بالای رکود غیرتورمی

مهر رییس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به کاهش آمار صادرات با وجود رشدهای سنواتی در 11ماهه امسال گفت: از سال ۹۵ دولت یک‌سال و نیم فرجه دارد تا وعده‌های اقتصادی خود را محقق کند. محمد لاهوتی اظهار کرد: دولت تنها توانسته تورم را مهار کند که متاسفانه کاهش تورم نیز، همراه با گسترش رکود بوده است. به گفته لاهوتی، پرداختن بهای کنترل تورم در اقتصاد ایران تا جایی پیش رفته که حتی صادرات نیز که طی سال‌های متوالی رشد مثبت را تجربه می‌کرد، با رشد منفی حدود ۱۶درصد در ۱۱ ماه ۹۴ مواجه شود.


اولویت بازگشایی صنایع راکد

گروه صنعت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل از اولویت‌های این سازمان در سال ۹۵ است. علی یزدانی اظهار کرد: باید از پتانسیل‌های موجود در استان‌ها بهره گرفت و زمینه را برای بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید فراهم کرد. وی در ادامه عنوان کرد: اصلاح و ساماندهی قوانین و آیین‌نامه‌های زائد اداری در دستور کار قرار گرفته و تمامی استان‌ها نیز باید در تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی همت گمارند.


رشد منفی 25درصدی صنایع

تسنیم رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شاخص صنعت در سه فصل پیاپی منفی بوده ‌است، گفت: دولت اقدام جدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی انجام نمی‌دهد و صرفا به گذراندن روزها مشغول است. مهدی پورقاضی با اشاره به اینکه گزارش‌های آماری سه ماهه پاییز امسال نشان می‌دهد صنعت با رشد منفی 25درصدی روبه‌رو بوده است، اظهارکرد: شاخص منفی صنعت در سه فصل پیاپی نشان می‌دهد بخش صنعت وارد رکود شده است. وی با بیان اینکه امسال ورود کالاهای سرمایه‌یی نیز منفی بوده است، گفت: البته سازمان‌های جهانی معتقدند ایران طی سال‌های آینده به رشد 4 تا 6درصدی دست پیدا می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر