روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۶۴

کاهش سقف تعرفه کالاها

گروه تجارت دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران از کاهش سقف تعرفه‌ کالاهای وارداتی به 55درصد از سال آینده خبر داد. محمدمهدی رییس‌زاده با بیان اینکه کتاب قوانین و مقررات صنایع نساجی هر سال بازنگری می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد حذف تعرفه ترجیحی نخ‌های تولید داخل را داده‌ایم که نسبت به حذف یا کاهش تعرفه ترجیحی محصولات مختلف نساجی اقدام شود. رییس‌زاده با اشاره به برخی پیشنهادات انجمن تولیدکنندگان صنایع نساجی برای سال آینده اظهار کرد: کاهش تعرفه مواد اولیه، حذف یا یکسان‌سازی ردیف‌های تعرفه‌یی سایری که در کنار ردیف‌های اصلی قرار می‌گیرد و... ازجمله پیشنهادات ماست. وی گفت: اگر این تعرفه برای همه اجرا شود و دوباره کالاهای خاصی را شاخص نکنیم، می‌تواند مثبت باشد ولی صرف کاهش تعرفه‌ها و آسان‌سازی واردات نمی‌تواند بر کاهش قاچاق پوشاک موثر باشد.


تصویب آیین‌نامه جدید خودرویی

گروه صنعت رییس سازمان حمایت مصرف‎‏کنندگان و تولیدکنندگان از طراحی و تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو در کمیسیون صنعت و امور زیربنایی دولت خبر داد و گفت: این طرح برای تصویب در ردیف دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد. سیدمحمود نوابی افزود: قانونی به نام«قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو» در سال 1386 تصویب و آیین‌نامه اجرایی غیرعملیاتی در سال 1389 برای آن تدوین و ابلاغ شد که تاکنون اثر وضعی خود را در جامعه نشان نداده است. در این آیین‌نامه، خدمات فروش، خدمات پس از فروش، ارتقای نمایندگی‌ها و... دیده شده است.


ارتقای استاندارد خودرو به یورو 6

گروه صنعت مدیر شرکت بین‌المللی بیتک انگلیس از برنامه این شرکت برای ارتقای استاندارد موتور خودروهای ایران به یورو 6 خبر داد.«جان آر. برادلی» افزود: ایران کشوری با جمعیت جوان و دارای بازار خودرو با پتانسیل بالاست. جوانان ایرانی علاقه بسیاری به استفاده از خودرو دارند اما این امر اکنون منجر به آلودگی هوا می‌شود. وی ادامه داد: فناوری‌هایی وجود دارد که می‌تواند استفاده از خودرو را به گونه‌یی سازماندهی کند که محیط زیست را آلوده نکند. شرکت بیتک قصد دارد؛ براساس خواسته ایران، فناوری طراحی و تولید موتورهای پاک را در اختیارش قرار دهد که ما متعهد به انجام تعهدات و انتقال فناوری هستیم. وی افزود: ایران اکنون خواهان طراحی موتوری با نرخ پایین خروج آلاینده از اگزوز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر