روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۰۵

صادرات روزانه 400تن تخم‌مرغ به بازارهای منطقه‌ای

گروه صنعت مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از صادرات روزانه 300 تا 400تن تخم‌مرغ خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر برخی سودجویانی که هیچ نقشی در بازار تخم‌مرغ ندارند، درخواست‌های غیرمنطقی برای صادرات این محصول مطرح کردند که باعث برهم خوردن تعادل بازار داخلی شد. در عین حال به درخواست آنها توجهی نشد و مجوزی به آنها برای صادرات نشده است. رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 77هزار تن تخم‌مرغ به کشور‌های مختلف به‌ویژه عراق صادر شده که تا پایان سال این میزان به بیش از 90هزار تن تخم‌مرغ می‌رسد. مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار بااشاره به اینکه در دو سال اخیر وضعیت بازار تخم‌مرغ در جهان تحت‌تاثیر برخی عوامل تغییر کرده که این روند بادوام نخواهد بود، گفت: بنابراین صادرات تخم‌مرغ براساس تولید داخلی و نیاز بازار خارجی تنظیم شده و در این راستا مدیریت خواهد شد. وی گفت: تنظیم بازار داخلی تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی برای صادرات این محصول درنظر گرفته شده که در تلاش هستیم به کمک صادر‌کنندگان واقعی و شناسنامه‌دار این امر را مدیریت کنیم.


جزئیات سرمایه‌گذاری 7/5میلیاردی «دانیلی» در ایران

شرکت دانیلی با صدور بیانیه مطبوعاتی، جزئیات قرارداد سرمایه‌گذاری 5.7میلیارد دلاری خود در ایران را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: شرکت دانیلی با هدف ایجاد شرکت مشترک «پرشین متالیکز» 2میلیارد یورو در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند همچنین موافقتنامه‌یی با تعدادی از شرکت‌های ایرانی برای تامین و ایجاد کارخانه‌های تولید «فولاد» و «آلومینیوم» به ارزشی حدود 3.7میلیارد یورو به امضا رساند. این طرح‌ها به‌وسیله بخش کارخانه‌سازی گروه دانیلی به اجرا درآمده و به محض آماده شدن بسته‌های تامین مالی مرتبط با این فعالیت‌ها توسط «ساچه» ایتالیا و دیگر بانک‌های بزرگ ایتالیایی و اروپایی، در زمان 4.5سال به اجرا گذاشته می‌شود. هدف از اجرای این طرح‌ها، «افزایش ظرفیت تولید محصولات (فولاد و آلومینیوم)»، «بهبود کیفیت آنها»، «کاهش اثرات زیست‌محیطی و بهینه‌سازی هزینه‌های انتقال» است، از این‌رو سبب ایجاد ارزش افزوده برای منابع معدنی و انرژی ایران و تولید رقابتی فولاد می‌شود. شرکت دانیلی در بخش دیگری از بیانیه مطبوعاتی، با مقایسه هزینه تولید انرژی در ایران و ایتالیا، به مزیت‌های منابع ایران اشاره کرد و نوشت: هزینه انرژی در ایتالیا 18برابر هزینه‌های انرژی ایران است. دانیلی در پایان این بیانیه، جایگاه ایران برای کشوری بزرگ همچون چین را مورد توجه قرار می‌دهد و می‌نویسد: توافقنامه تجاری که بین ایران و چین به امضا رسید، 600میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را در افق 10ساله درنظر قرار داده که به وضوح، مبین برنامه‌های بلندمدت چین در ایران است.


امضای تفاهمنامه همکاری رایتل و سازمان سینمایی

تفاهمنامه همکاری‌های مشترک بین رایتل و سازمان سینمایی کشور با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید. مدیرعامل رایتل با ابراز رضایت از حضور رایتل برای دومین سال متوالی در جشنواره فیلم فجر گفت: رایتل سال گذشته به جشنواره فجر ورود پیدا کرد و اکنون در تلاش هستیم با برنامه و محتوای غنی‌تری را در جامعه ایفا کنیم. سیدمجید صدری درباره عملکرد رایتل گفت: رایتل فعالیت جدی خود را در دولت تدبیر و امید آغاز کرد و در این سال‌ها ما شاهد رشد اساسی در این بخش بوده‌ایم. به گفته وی، در سال92 تعداد سایت‌های اپراتور سوم 926سایت بود که این تعداد اکنون به رقم 3هزار و 550سایت رسیده است و امیدواریم تا پایان سال95 رایتل 7هزار و 500سایت داشته باشد. مدیرعامل رایتل اظهار کرد: رایتل با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه راه‌اندازی رومینگ توانسته مسیر رو به رشد را طی کند و اکنون به مرحله‌یی رسیده که امکان استفاده از خدمات رایتل در تمام کشور مهیاست. همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به همکاری‌های اپراتور سوم در جشنواره فجر، گفت: در دولت تدبیر و امید سیستم VOD (ویدیوی درخواستی) با همکاری و همفکری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده‌یی نزدیک راه‌اندازی خواهد شد تا امکان دسترسی وسیع به فیلم‌های موردعلاقه مردم فراهم شود. علی ربیعی نیز با تاکید بر تاثیر فضای مجازی در بخش‌های مختلف فرهنگی متذکر شد: فضای مجازی اکنون به‌عنوان ابررسانه کار می‌کند و ما در دو سال اخیر سعی کردیم، پیوندی بین فضای مجازی و سینما ایجاد کنیم تا از این فرآیند برای اطلاع‌رسانی در حوزه سینما بهره‌مند شویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر