روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۷۱

ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن

گروه صنعت «معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌پذیری، ارائه دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان معدن، سیمان و متالورژی، آشنایی با زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، صنایع معدنی، سیمان و متالورژی، هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن همچنین انتقال دانش و تکنولوژی نوین و ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، ازجمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، سیمان، متالورژی و صنایع وابسته است» که از ۶تا ۹بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. محمود بندرچی مدیر برگزاری نمایشگاه در این باره گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی همچون ایمیدرو، تهیه و تولید مواد معدنی، اف ال اسمیت، هلدینگ فارس و خوزستان و شرکت مینرالیتی کانادا حضور دارند. همچنین نمایندگان کشورهای فرانسه، چین، ترکیه، ایتالیا، کانادا، استرالیا، روسیه، اسلوانی و آلمان در نمایشگاه حاضر هستند. وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه، برای نخستین‌بار کارگاه آموزشی فرآوری مواد معدنی توسط شرکت‌های کانادایی، پنل نقش مدیریت در اقتصاد معدن، پنل فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی و نخستین کارگاه آموزشی صنعت منیزیم برگزار خواهد شد.


گردهمایی صنعتگران قیر و عایق‌ در تهران

گروه صنعت صنعتگران و تولیدکنندگان عایق‌ها، قیر و آسفالت از ایران و دیگر کشورهای مختلف جهان از دوم تا پنجم بهمن‌ماه و همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گردهم می‌آیند. در این نمایشگاه که با هدف معرفی توانمندی‌ها، برنامه‌ها، ایجاد فرصت‌ها، برقراری زمینه‌های همکاری، استفاده از منابع داخلی و بهره‌گیری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی برگزار می‌شود، بیش از 120‌شرکت داخلی و خارجی از کشورهایی چون فرانسه، آلمان، روسیه، ترکیه، چین و سنگاپور، جدیدترین تولیدات و تجهیزات را ارائه می‌کنند. برگزاری چند نشست علمی، آموزشی و تخصصی با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه‌ها و صنعتگران حوزه قیر، آسفالت و عایق‌ها، از برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.


پروژه «مگا پارس» نامزد دریافت نوبل انرژی

گروه بنگاه‌ها مراسم اختتامیه جایزه جهانی انرژی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی در دوران پساتحریم با معرفی پروژه «مگا پارس» به‌عنوان نامزد دریافت جایزه از بنیاد جهانی انرژی، 29‌دی ماه سال جاری در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود. مدیرعامل پروژه مگاپارس ضمن اعلام کاندیدا شدن این پروژه برای دریافت جایره نوبل جهانی انرژی گفت: اجرای الگوی بهینه و مناسب مصرف انرژی، از مهم‌ترین اهداف و شاخصه‌هایی است که در ساخت پروژه مگاپارس لحاظ شده است. مهندس موسوی اظهار کرد: کاربری‌های این پروژه در تصمیم‌گیری با سهامداران درراستای کاربری‌های اداری، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی تعیین شده و با‌توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و به حداقل رساندن مصرف انرژی، معیارها و استانداردهای لازم با این هدف در این پروژه لحاظ شده است. وی با بیان اینکه از یک‌و‌نیم سال پیش، تیم ارزیاب اروپایی به بررسی شاخص‌ها برای دریافت این گواهینامه پرداخته‌اند، خاطرنشان کرد: جایزه نوبل انرژی در 5‌رشته تخصصی با نمادهای آب، آتش، هوا، خاک و نشاط اجتماعی تعریف شده و به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که در بهره‌برداری از منابع طبیعی، دارای وقت و ویژگی‌های خاص بوده در‌واقع دوستدار طبیعت و محیط‌زیست هستند. وی عنوان کرد: بنیاد جهانی انرژی 10‌هزار پروژه را معرفی کرده که به اذعان «نیومن» مدیر این بنیاد، مگاپارس از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. مدیرعامل پروژه مگاپارس، مزیت‌های این پروژه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: موقعیت پروژه، ایجاد مسیری برای کاهش ترافیک افرادی که به پروژه مراجعه می‌کنند، پیش‌بینی ساخت 3‌هزار واحد پارکینگ، نما، شیشه‌های انتخاب شده، آنالیز شیشه‌ها، آب نماهای بسیار زیبا و دیدنی و بام سبز پیش‌بینی شده برای پروژه، از‌جمله شاخص‌هایی است که در ارزیابی این پروژه به‌عنوان یک پروژه زیست‌محیطی با حداقل مصرف انرژی مطرح است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر