روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۳۷

ارزیابی بخش خصوصی

از محدودیت جدید تجاری امریکایی‌ها


گروه تجارت رییس کنفدراسیون صادرات معتقد است: تحریم جدید امریکا که تردد و سفر به ایران را محدود می‌کند، همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کمرنگ خواهد کرد و برجام فقط تحریم‌های ثانویه ایران را لغو می‌کند و تحریم‌های اولیه پابرجاست. این درحالی است که دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بر این باور است که مصوبه اخیر امریکا با هدف حفظ فضای اقتصادی برای سرمایه‌گذاران امریکایی است و اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت اثرات روانی برای همکاری شرکت‌های بین‌المللی با ایران داشته باشد، اما در بلندمدت مانعی برای همکاری نیست. محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات گفت: قرار است طبق ماده27 برجام کمیته‌یی تشکیل شود تا نحوه تجارت با ایران بازتعریف و عملا یک ماه آینده بین اتحادیه اروپا و امریکا کار اجرایی در این زمینه آغاز شود و درنهایت 15 تا 16 تحریم بانکی برطرف و سوئیفت برقرار می‌شود. از طرفی جهانبخش سنجابی رییس پژوهشکده استاندارد ایران نیز بااشاره به مصوبه اخیر امریکا، گفت: باید از دو جنبه به این مصوبه توجه کرد؛ اول جنبه روانی است که امریکایی‌ها با این مصوبه به‌دنبال این هستند تا سطح تعاملات ایران با کشور‌های مختلف دنیا به یک‌باره بعد از لغو تحریم‌ها در ژانویه (دی) افزایش پیدا نکند. هدف دیگر آنها از این مصوبه این است که با ایجاد تاخیر و تردید در برخی کشور‌ها برای آمدن به ایران، از تکمیل ظرفیت‌های اقتصادی به ایران جلوگیری شود تا بتوانند فضا را برای شرکت‌های امریکایی حفظ کنند.


رونمایی سامانه اطلاعات اکتشافی «ایمیدرو»

گروه معدن سامانه اطلاعات مکانی سیستم GIS اکتشافی «ایمیدرو» رونمایی شد. مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: باتوجه به ازبین رفتن اطلاعات اکتشافی معادن در برخی مقاطع، نسبت به جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات اکتشاف معادن، اقدام و سامانه اطلاعات مکانی (سیستم GIS) اکتشافی طراحی شد. اصغرزاده خواستار پیوستن شرکت‌های تحت پوشش ایمیدرو به سامانه GIS ایمیدرو شد.


برگزاری سومین دوره نظرسنجی برند محبوب

گروه صنعت رییس کمیته اجرایی جشنواره ملی برند محبوب مصرف‌کنندگان از شروع سومین نظرسنجی گسترده مردمی برای انتخاب برندهای محبوب مردم خبر داد و گفت: این نظرسنجی مردمی برای تعیین وضعیت هواداری هر یک از برندها در 88گروه کالا و خدمات موردنیاز عموم مردم در سال94 انجام می‌شود تا درنهایت پرهوادارترین برندها به‌عنوان برندهای محبوب بازار ایران انتخاب و به عموم مردم معرفی شوند. اسدی افزود: در این راستا، طی مراسمی در روز بیست‌وپنجم بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برندهای محبوب مردمی معرفی خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر