روی خط خبر

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۲۲

تعطیلی ۲۰۰کارگاه آهن‌سازی به دلیل رکود

تسنیم ۲۰۰کارگاه آهن‌سازی تاکنون، تعطیل و ۱۵۰۰ نفر در این بخش بیکار شده‌اند. رییس اتحادیه آهن‌سازان تهران با اعلام این خبر گفت: کاهش پروژه‌های عمرانی باعث شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی این بخش تعطیل یا نیمه‌تعطیل باشند. حبیب‌الله بشارتی افزود: در حال حاضر، حدود 700 تا 750 کارگاه آهن‌سازی در کشور وجود دارد که رکود بازار، 200 کارگاه را تعطیل کرده است. آن دسته از واحدهای تولیدی هم که کار می‌کنند، در دریافت حقوق خود از پیمانکاران با مشکلات زیادی مواجه هستند.


تولید سالانه 5 تنی و کشف معادن جدید طلا

ایسنا سالانه 5تن طلا در کشور تولید می‌شود که به عقیده رییس سازمان نظام مهندسی معدن، این میزان تولید رضایت‌بخش نیست؛ چرا که ما با این پتانسیل بالا می‌توانیم در 5سال آینده حجم تولید طلای خود را به 20 تن برسانیم، به شرطی که دولت مساعدت‌ مالی کند. نادعلی اسماعیلی همچنین از صدور گواهی کشف چند معدن طلا خبر داد و گفت: کشور ما در صنایع معدنی بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد و متوسط اکتشاف معادن در ایران حدود 100 متر عمق است، که برنامه داریم تا ذخایر اکتشافی خود را با بهره‌برداری از این مکان‌ها بالاتر ببریم. در عین حال، در میان 7000 معدن کشور، بخشی از آنها به دلیل افت قیمت مواد معدنی، تقریبا به حالت راکد در آمده‌اند.


ثبت و صدور مجوزهای معدنی با سامانه کاداستر

ایسنا نماینده شرکتی که نرم‌افزار کاداستر را برای وزارت صنعت طراحی کرده، گفت: سازمان‌های متقاضی ثبت معدن با مراجعه به این سامانه، محدوده مورد نظر خود را مشخص می‌کنند و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنها مجوز‌های مربوطه داده می‌شود. فرهاد قورچیانی توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از این سامانه که پیاده‌سازی‌ شده و مبتنی بر GIS و نقشه آنلاین است، استفاده و مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری و اکتشاف را صادر می‌کند. وی افزود: سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها که متقاضی ثبت معدن هستند، به این سامانه مراجعه، معدن و محدوده خود را ثبت می‌کنند.


استقبال فرانسوی‌ها از همکاری خودرویی با ایران

تسنیم به دنبال بهبود وضاع ایران در سطح بین‌الملل، فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه به ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی (برابر با آبان) با افزایش ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۸۰۵۰ دستگاه رسید. در حالی که سال گذشته، فروش رنو به ایران در نوامبر 2014 برابر با 780 دستگاه اعلام شده بود. شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد: فروش رنو به ایران در نوامبر امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز 27 درصد رشد داشته است. این شرکت فرانسوی در ماه اکتبر 6300 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود. بر این اساس، مجموع فروش رنو فرانسه به ایران در 11 ماهه نخست سال جاری میلادی 38 هزار و 80 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 32 درصدی داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر