تیتر یک

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۱۶

فاتحه رقیب

برای دیوید کامرون

گاردین

انتقام لرد اش‌کرافت - در ماه ژانویه و چهار ماه پیش از انتخابات عمومی، لرد اش‌کرافت فکر کرد دارد وفات‌نامه سیاسی نخست‌وزیر را می‌نویسد. احتمال شکست محافظه‌کاران وجود داشت و معاون سابق این حزب که سال 2010 به ورود کامرون به داونینگ استریت کمک زیادی کرده بود، به جمعیت حاضر در مراسم اهدای جوایز کتاب گفت: «همان‌طور که بیشتر شما می‌دانید الان داریم وفات... اه ببخشید دیوید، بیوگرافی‌ات را می‌خوانیم». این میلیاردر اهداکننده توری که تا به حال به حزب خود 8میلیون پوند پول داده، به‌ شدت این احساس را داشت که یک شغل ارشد در دولت کامرون از او دریغ شده و شوخی او نشان‌دهنده این بود که ممکن است از مستند کردن مرگ کامرون لذت ببرد. اما حالا به جای فاتحه خواندن، بیوگرافی غیررسمی 592صفحه‌یی اش‌کرافت از نخست‌وزیر دارد در حالی چاپ می‌شود که کامرون با پیروزمندی به کنفرانس پاییزی حزبش در منچستر می‌رود و پنج سال دیگر هم در قدرت خواهد بود. به جای وفات‌نامه، کتاب اش‌کرافت نشان از انتقام دارد، آن هم انتقامی سخت.

بخش‌هایی از کتاب او که روز دوشنبه در دیلی‌میل به چاپ رسید شامل این ادعاها می‌شود که نخست‌وزیر در یک میهمانی در آکسفورد ماریجوانا کشیده، در اتاق دانشجویان به آهنگ‌های سوپرترمپ گوش کرده و اجازه مصرف کوکایین در میهمانی‌های برگزار شده در خانه خود را داده است. تنها چند سال پیش، اش‌کرافت در دفتر مرکزی محافظه‌کاران بود و به آنها کمک می‌کرد. امروز، قول داده شده که آشکارسازی‌های بیشتری درباره کامرون در قسمت‌های بعدی کتاب او که ظاهرا 50هزار پوند برای دیلی‌میل خرج برداشته منتشر شوند.

واشنگتن‌پست

توقف بعدی پاپ: دی‌سی - برنامه بازدید پاپ از ایالات متحده: او ساعت 4بعدازظهر وارد پایگاه مشترک اندروز می‌شود. روز چهارشنبه او ساعت9:15 در کاخ سفید با پرزیدنت اوباما ملاقات می‌کند، ساعت11 دور پارک الیس راه می‌رود و ساعت4 بعدازظهر هم در «باسیلیکای عبادتگاه ملی لقاح معصوم» دعا می‌خواند. روز پنج‌شنبه فرانسیس ساعت 9:20صبح در کنگره سخنرانی خواهد کرد.

جدایی ناگهانی واکر از رقابت 2016 - اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین که زمانی به عنوان یکی از قدرتمندترین کاندیداهای جمهوری‌خواه در رقابت ریاست‌جمهوری دیده می‌شد، روز دوشنبه اعلام کرد که به خاطر حمایت رو به کاهش و سختی‌های مالی زیاد که باعث شدند امید به پیدا کردن راهی برای پیروزی نداشته باشد، از رقابت این حزب کناره‌گیری می‌کند. این اعلامیه شوک‌آور دو ماه بعد از مشکلاتی مطرح می‌شود که کمپین او را رو به زوال برده بود. واکر اوایل امسال رهبری آرا در ایالت آیووا را در دست داشت اما بعد از آن یک سیر نزولی را طی کرد. در سطح کشور، ارقام او دچار ضربه‌های شدیدتری شده بودند. واکر با انتقاد صریح از لحن منفی رقابت جمهوری‌خواهان از آن کناره‌گیری کرد که به گفته او به درجه حملات شخصی تنزل پیدا کرده و به صورت نامحسوس از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

رهبر چین با مواجهه با شک‌های اقتصادی جدید به ایالات متحده می‌‌آید - وقتی چند ماه پیش لیموزین پرزیدنت شی جین پینگ داشت از جلو میدان تیان‌آن‌من عبور می‌کرد، او با کت سنتی مدل مائو که پوشیده بود، بسیار شاه‌وار به نظر می‌رسید. اما زرق و برق ریاست‌جمهوری امپراتور مانند آقای شی اخیرا راکدتر شده است. اقتصاد چین ناگهانی‌تر از آنکه سیاست‌گذاران انتظارش را می‌کشیدند آهسته شده و اخطاری را به سرمایه‌گذاران سراسر جهان فرستاده است. دولت قابلیت خود مبنی‌بر بالا نگه داشتن قیمت سهام را دست بالا گرفته بود و میلیاردها دلار برای مستحکم‌تر کردن بازارهای چین خرج کرد. برنامه اصلاحات جاه‌طلبانه آقای شی، از جمله تلاش برای احیای بخش خصوصی باد کرده، نتایج خوب بسیاری در بر نداشته است.

آقای چی که اغلب به عنوان قدرتمندترین رهبر حزب کمونیست چین در چند نسل اخیر توصیف می‌شود، روز سه‌شنبه وارد ایالات متحده و با بادهای قدرتمند اقتصادی و شک‌های رو به رشد درباره فرمول مدیریتی او مواجه شد که تضادی آشکار با تصویر کنترل کاملی دارد که او سال گذشته هنگامی که از پرزیدنت اوباما میزبانی می‌کرد جلوه داده بود.

او 100سال و 5 رکورد جهانی دارد -

دان پلمن که مسن‌ترین ورزشکار حاضر در رقابت‌های المپیک سالمندان سن‌دیگو است، به نخستین آدم 100ساله‌یی بدل شد که توانست در دوی 100متر زمان 27ثانیه را ثبت کند و در مسابقه پرش از یک مانع پرشی رسمی عبور کند. او همچنین در بخش مردان بالای 100 سال رکورد پرتاب دیسک و پرش زمینی بلند را هم شکست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر