کاهش دلار، افزایش سکه

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۹۷

دلار روز گذشته را با افت نرخ 15تومانی پشت‌سر گذاشت تا بعداز پشت‌سر گذاشتن پنج روز کانال 3250تومانی را رها کرده و وارد سطح 3240 شود. اسکناس سبز رنگ، شنبه را روی مدار کاهشی آغاز کرد و روز را با نزول به پایان رساند تا نشان دهد که جو انتظاری را نسبت به مذاکرات 3 آذر برگزیده است. انتظاری که در حالت خوش‌بینانه، توافق را در ذهن می‌پروراند.

دلار هفته گذشته را با نوسان نرخ در بازه 3240 تا 3260تومان طی کرد تا نوسانات اندکی را پشت‌سر بگذارد و آرامش نسبی را بر بازار حکمفرما کند.

این درحالی است که با نزدیک شدن به دور بعدی مذاکرات هسته‌یی در 3 آذر بازار نسبت به این واقعه حالت انتظاری برگزیده است و همین جو از میزان تقاضا در بازار کاسته و نرخ دلار را با نزول 15تومانی در روز گذشته روبه‌رو کرده است، از سوی دیگر کاهش چشمگیر ارزش دلار در بازارهای جهانی از دو شب گذشته دلار ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش نرخ در روز شنبه شده است.

تمام سکه روز گذشته واکنش خود به افزایش طلای جهانی را با رشد 12هزار تومانی نشان داد، تا پس‌‌از گذشت 10 روز که روی محور کاهشی بود بار دیگر ورق برگردد و افزایش نرخ را آغاز کند.

این درحالی است که تمام سکه از تاریخ 14آبان و با افت بیش از حد طلای جهانی محور کاهش را برگزیده بود. هر قطعه سکه بهار آزادی روز گذشته با ضریب رشد 1.33درصدی و افزایش قیمت 12هزار تومانی به قیمت 916هزار تومان در بازار معامله شد. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با افزایش قیمت 6 و 2هزار تومانی به قیمت 463 و 265هزار تومان در بازار مورد معامله قرار گرفتند.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با ضریب رشد 1.4درصدی نسبت به روز گذشته‌اش به قیمت 94 هزار تومان در بازار معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر