رشد دست جمعی قیمت‌ها در بازار آتی

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۳

روز گذشته افزایش قیمت سکه و نرخ دلار در بازار موجب آن شد تا همه سر رسیدها در بازار آتی سکه با رشد مواجه شوند. این درحالی است که بازارهای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه را در تعطیلی به سر بردند. بر اساس این گزارش، نرخ دلار دیروز پس از آنکه چند روز را در زیر 3100 تومان سپری کرد، دوباره به بالای این نرخ افزایش یافت به‌طوری‌که دلار در نرخ 3120 تومان قرار گرفت. همچنین سکه نیز که تحت تاثیر کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی روز شنبه به قیمت 933هزار تومان رسیده بود، روز گذشته با افزایش نسبی قیمت به 942هزار تومان رسید.

این گزارش حاکی ‌است، روز گذشته بازار آتی با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز در تمام سررسیدها با افزایش قیمت روبه‌رو شد به‌طوری‌که قیمت سررسید شهریور با رشد 0.38 درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه 944 هزار تومان قیمت خورد. همچنین 93 قرارداد سررسید شهریور در مجموع به ارزش 8 میلیارد و793 میلیون ریال بالغ شد.

بر اساس این گزارش، سررسید آبان نیز به قیمت 972هزار تومان رسید که نسبت به قیمت تسویه روزانه 0.15 درصد رشد داشت. همچنین 67 قرارداد سررسید آبان در مجموع به ارزش6 میلیارد و526 میلیون و 300 هزار ریال بالغ شد.

در ادامه رشد قیمت‌ها در بازار آتی، قیمت سررسید دی م با رشد 0.05 درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه یک میلیون و12هزار و500 تومان قیمت خورد. همچنین 367 قرارداد سررسید دی در مجموع به ارزش 37میلیارد و240 میلیون و 700 هزار ریال بالغ شد. این گزارش حاکی‌ است به‌طور معمول سررسید‌های دورتر با استقبال بیشتری از سوی معامله گران روبرو می‌شوند، بطوریکه 1917قرارداد سررسید اسفند در مجموع به ارزش 202میلیارد و314میلیون و 250هزار ریال بالغ شد. همچنین سررسید اسفند با رشد 0.04 درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک میلیون و 53 هزارو 500تومان رسید.

باید دید با آغاز به کار مجدد بازارهای جهانی از امروز، قیمت طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد. بر اساس برخی از پیش‌بینی‌ها در هفته جاری طلا سیر نزولی خود را ادامه خواهد داد که در این صورت این افزایش قیمتی که در بازار سکه وطلای کشورمان در روز گذشته رخ داد، موقتی بوده و دوباره قیمت‌ها در بازار سکه وطلا سیرکاهشی به خود خواهند گرفت و به تبع آن نیز قیمت‌ها در بازار آتی سکه نیز با افت مواجه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر