تعداد صرافی‌های غیرمجاز ۱۰برابر صرافان مجاز

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۵۹

سمیعی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم عمده معاملات در بازار ارز را صرافی‌های غیرمجاز انجام می‌دهند، اظهارکرد: بارها به مسوولان گفته‌ایم به این صرافی‌ها مجوز بدهید تا تحت نظارت باشند.

سمیعی در گفت‌وگو با «نسیم» با بیان اینکه هم‌اکنون حجم عمده معاملات در بازار ارز را صرافی‌های غیرمجاز انجام می‌دهند، اظهارکرد: در واقع تمام حجم معاملاتی که صرافی‌های مجاز انجام می‌دهند، شاید کمتر از یک چهارم کل معاملات باشد ولی از همین 25درصد معاملاتی که انجام می‌شود، سهم صرافی‌های بانکی قابل توجه است.

علی‌اصغر سمیعی افزود: تعداد صرافی‌های غیرمجاز مشخص نیست اما به‌طور قطع تعداد آنها 10برابر مجازهاست و این گروه حداقل 75درصد بازار ارز را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه این برآوردی است که من از معاملات در بازار دارم، تصریح کرد: هم‌اکنون این صرافی‌ها که به‌صورت زیرزمینی مشغول به فعالیت هستند در دوره‌های مختلف در بازار خلل ایجاد می‌کنند. رییس اسبق کانون صرافان عنوان کرد: برای همین بارها به مسوولان گفته‌ایم که به جای سخت‌گیری در ارایه مجوز باید اجازه دهند صرافی‌های غیرمجاز هم مجوز بگیرند، تحت نظارت باشند و مالیات بدهند. سمیعی با طرح این پرسش که چرا باید اینقدر راه را سخت و باریک کنیم که عده‌یی مجبور شوند بی‌راهه بروند، متذکر شد: هم‌اکنون از 700 صرافی رسمی کشور 20صرافی برای بانک‌ها هستند که به آنها صرافی‌های بانکی می‌گویند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر