ذخایر رسمی طلای جهان به 31812 تن رسید

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱

شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد میزان ذخایر رسمی طلای جهان تا آگوست 2014 میلادی به بیش از 31812 تن رسیده است.

شورای جهانی طلا افزود: بانک‌های مرکزی جهان در سه ماه دوم امسال بیش از 118 تن طلا خریداری کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش در ماه مه ‌2014 میلادی بانک مرکزی اروپا و سایر بانک‌های مرکزی چهارمین توافقنامه مربوط به ذخایر جهانی طلا را امضا کردند که بر اساس آن بانک‌های مرکزی موافقت خود را با عدم فروش ذخایر طلای خود تا 5 سال آینده اعلام کرده‌اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، این توافقنامه از اواخر سپتامبر 2014 میلادی قابل اجرا خواهد بود و این مساله نقش مهمی در برقراری ثبات در بازار جهانی طلا خواهد داشت. روسیه در ماه‌های اخیر اقدام به افزایش چشمگیر ذخایر طلای خود کرده و دو رتبه از لحاظ ذخایر طلا در بین کشورهای جهان صعود داشته است.

امریکا بزرگ‌ترین ذخایر طلای جهان را در اختیار دارد و پس از آن آلمان، ایتالیا، فرانسه قرار دارند. روسیه نیز با 1094 تن ذخایر طلا در جایگاه پنجم قرار گرفته است. روسیه پیش از این در جایگاه هفتم قرار داشت.

چین، سوییس، ژاپن، هلند و هند نیز در رتبه‌های ششم تا دهم قرار گرفته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر